DANSA CONTEMPORÀNIA AL PARANIMF

El dimarts 28 de novembre, a les 12.00 h, el paranimf acollirà l'actuació del Taller de Dansa Contemporània de la UA, impartit pel ballarí i coreògraf Boris Chircovskii. El muntatge ha sorgit de les improvisacions realitzades durant el curs 2005-2006 i s'ha basat en música experimental de sons de la naturalesa.

Segons Chircovskii, la importància del muntatge rau en "el gran esforç" que han realitzat els participants en el Taller que, amb una durada de cent hores, "tenen una gran qualitat, ja que hi han treballat molt". Per a Chircovskii, el problema essencial és compaginar els estudis amb la dansa, un art que exigeix una gran dosi de sacrifici i de preparació física prèvia.

L'espectacle, en el qual participen 12 ballarines, té una durada de 40 minuts. Anteriorment a la representació, s'hi projectarà un documental amb imatges del Taller al llarg del curs, en el qual se'n pot observar l'evolució. "Estic intentant elaborar un mètode d'ensenyament propi, per a aconseguir que la gent que no ha tingut experiència en aquesta disciplina puga iniciar-se en la dansa contemporània", afig Chircovskii, per a qui la relació amb l'alumnat comporta una gran satisfacció personal.

El Taller de Dansa Contemporània, per Boris Chircovskii, es fa des de l'any 2000 i pretén ser una iniciació a la tècnica de la dansa contemporània, amb la finalitat de desenvolupar l'elasticitat, la coordinació, l'expressivitat del gest i d'assolir una perfecta col·locació del cos, com també d'aconseguir l'aïllament dels moviments i la soltesa, suspensió i continuïtat dels moviments corporals, que són la base d'aquest tipus de dansa. El taller, que es realitza en ambdós quadrimestres del curs acadèmic, finalitza amb un espectacle a càrrec dels alumnes.

Invitacions: sala Aifos