DIVERSITAT CONTEMPORÀNIA. COL·LECCIÓ DEL MUA

El Museu de la Universitat d'Alacant presenta una nova exposició que, amb el títol de "Diversitat contemporània", està basada en fons propis del MUA. En aquesta ocasió, es tracta d'una vintena d'obres que demostren la pluralitat de llenguatges, tendències i tècniques que han marcat l'evolució artística del segle XX a l'estat espanyol. El criteri de selecció d'aquest conjunt, segons el director del MUA, Mauro Hernández, "ha sigut eminentment pedagògic. S'ha plantejat un recorregut pel panorama artístic espanyol del segle XX, procurant entendre la creació plàstica com un espai per a l'experimentació". Des del gran innovador que fou Picasso fins a la fotografia del segle XXI, assistim al trencament d'una estètica unitària i a la creació d'un llenguatge propi no representatiu i amb valor en si mateix: des del cubisme a l'abstracció més gestual.

Aquesta selecció d'obres testimonia que l'art del segle XX és fill del seu temps i com a tal és expressiu, innovador, contradictori i polisèmic. Desperta la nostra curiositat i examina la nostra sensibilitat, afavoreix l'acostament a nous punts de vista i guia l'espectador pel suggeridor camí de l'expressió plàstica.

Els artistes presents en aquesta exposició són José Gutiérrez Solana, Pablo Picasso, Joan Miró, Manuel Hernández Mompó, Amadeo Gabino, Eduardo Chillida, Eusebi Sempere, Salvador Victoria, Agustín Ibarrola, Arcadi Blasco, Joan Castejón, Josep Azorín, Albert Agulló, Vicente Rodes, Dis Berlin, Isidro Blasco, Santi Tena, Paloma Muñoz i Walter Martin.

La col·lecció permanent del MUA, iniciada a mitjan dels 90, reuneix quasi un miler d'obres d'art contemporànies.

"Diversitat contemporània. Col·lecció del MUA" podrà veure's fins a octubre de 2007.