L'HUMOR GRÀFIC DE JUNCO EN LA SALA TRÀNSIT

Del 6 de novembre al 15 de desembre la sala Trànsit (aulari II) exhibirà cinquanta dibuixos de l'humorista gràfic Junco, que ha col·laborat en publicacions espanyoles i estrangeres, com ara El País, Interviu, A las barricadas o Saturday Review-World, entre altres. Segons afirma l'autor, "Amb aquesta exposició pretenc mostrar el que no es pot explicar amb paraules. He tractat que els meus dibuixos siguen molt visuals i que la gent els reconega fàcilment, a més de ser el més incorrecte possible".

Aquests petits símbols visuals, que l'autor utilitza per a realitzar plantejaments filosòfics sobre "com som d'iguals tots", són dibuixos "que necessiten molt de temps de realització, alguns meditats durant anys, perquè són treballs senzills que intenten transmetre idees complexes". A més de la mostra, Junco presentarà pròximament en la Universitat d'Alacant el llibre d'autor Ni hablar, que inclou una selecció dels treballs de l'exposició, "un llibre amb aproximadament seixanta dibuixos, numerats i signats", assenyala l'autor.

Per al comissari de la mostra, el cap del Gabinet d'Imatge i Comunicació Gràfica de la UA i humorista gràfic, Enrique Pérez Penedo, la idea d'aquesta exposició "sorgeix de la connexió que existeix com a dibuixants, de com d'interessants em semblen els seus dibuixos i de la importància que en la UA estem donant a l'humor gràfic".

Manuel A. Junco, professor de Belles Arts de la Universitat Complutense de Madrid des del 1988 ha sigut guardonat amb el Succes Award per l'Aydin Dogan Foundation d'Istanbul l'any 2005 i la Universitat d'Alcalá d'Henares l'ha nomenat Professor Honorífic de l'Humor.