• LA UA ACULL LA XIII JORNADA ESPORTIVA PROVI..A VIII TROBADA ESPORTIU AUTONÒMIC DE UPAPSA

LA UA ACULL LA XIII JORNADA ESPORTIVA PROVINCIAL I LA VIII TROBADA ESPORTIU AUTONÒMIC DE UPAPSA

El 9 de novembre, la Universitat d'Alacant acollirà la celebració de la XIII Jornada Esportiva Provincial i la VIII Trobada autonòmica per a persones amb discapacitat intel·lectual, l'únic esdeveniment esportiu d'aquestes característiques que es realitza al País Valencià. Les trobades esportives, que tindran lloc en les pistes de voleibol de platja, la pista poliesortiva semicoberta i pista d'houei del campus de Sant Vicent del Raspeig, es desenvoluparan entre les 08.00 h i les 17.00 h. Segons els organitzadors, "es tracta del major esdeveniment esportiu per a persones amb discapacitat intel·lectual que es fa a les comarques d'Alacant, amb una participació de 735 esportistes, 630 de la província d'Alacant i 105 de les de València i Castelló". L'organització preveu que, entre esportistes, monitors, àrbitres i membres de les associacions participants, s'hi apleguen més de 1.500 persones.

Cerimònia inaugural
La cerimònia inaugural tindrà lloc a les 10.30 h, amb esportistes i autoritats. Està confirmada l'assistència dels jugadors de l'Etosa Quincy Lewy i Larry Lewy, del vicerector d'Extensió Universitària de la UA, Jesús Pradells; del regidor d'Esport de Sant Vicent del Raspeig, Juan Zaplana; de la degana de la Facultat d'Educació, Isabel Roig Vila; del director Nacional de Special Olympics Espanya, Enric Blesa Redolad; i del secretari autonòmic de Prestacions Sociosanitàries de la Conselleria Benestar Social, Francisco Reverte Lledó.

Amb la màxima que "l'esport és vida", l'objectiu d'aquestes trobades esportives és oferir un espai per a la competició esportiva dels atletes discapacitats psíquics, a fi de "potenciar la seua evolució dinàmica, la seua autonomia i independència, incidir en la normalització i integració, millorar la seua qualitat de vida, formar-los en els valors intrínsecs a l'esport com la cooperació, el treball en equip, la competitivitat, el sacrifici i l'assumpció tant del triomf com del fracàs, a més de conservar i millorar la salut psíquica i física i fomentar les relacions interpersonals".

La jornada es desenvoluparà en tres modalitats esportives: atletisme, petanca i proves adaptades de psicomotricitat, futbol i bàsquet.