PRESENTACIÓ DEL LLIBRE 'COMPOSITORS ALACANTINS, SEGLES XVI-XVIII'

El Bisbat d'Oriola i Alacant i la Universitat d'Alacant presentaran el 22 de novembre, a les 11.30 h, el llibre Compositors alacantins dels segles XVI i XVIII, obra dels músics Rodrigo Madrid i Juan Flores, responsables de l'estudi, revisió i edició d'aquest important volum, fruit de la seua investigació en les composicions dels mestres de capella dels principals temples d'Alacant. Amb aquesta investigació es dóna suport un intens treball de recuperació del patrimoni alacantí.

Hi assistiran el vicari general de la Diòcesi, Francisco Conesa; el vicerector d'Extensió Universitària, Jesús Pradells, i els autors.

Com el públic deu recordar, el passat mes de maig el bisbe i el rector van presentar el CD que conté el treball de recopilació de música sacra realitzat pel director Rodrigo Madrid. Es tracta d'Et in carne mea. Música per a una celebració litúrgica, que reuneix obres d'autors que van compondre música sacra entre els segles XVIII i XIX, com ara Jordi Rodríguez, Juan Bautista Martínez de Lillo o Gabriel Aznar, mestres de capella de les esglésies de Sant Nicolau i Santa Maria o del Monestir de la Santa Faç.

El director de la Capella Saetabis, Rodrigo Madrid, ha treballat durant anys en la recerca d'aquestes partitures compostes entre 1784 i 1808.

Dijous que ve, dia 23 de novembre, l'acte de presentació es repetirà, a les 20.00 h, al Museu de la Il·lustració de València, on a més hi ha previst un concert en què s'interpretaran algunes de les peces rescatades.