'BALANÇ D'UN ANY PER LA MEMÒRIA HISTÒRICA'

La Comissió Cívica per la Recuperació de la Memòria Històrica ha organitzat, amb la col·laboració del Vicerectorat d'Extensió Universitària, el recital "Balanç d'un any per la memòria històrica", amb les interpretacions d'Adolfo Celdrán i Quintín Cabrera. El concert tindrà lloc el dijous 21 de desembre, a les 20.00 h, al Club Información i comptarà amb la intervenció de l'escriptor Enrique Cerdán Tato, qui detallarà les accions promogudes des de la Comissió per a la recuperació i dignificació de la memòria de les persones que van defensar la legalitat de la República.

Segons Luís Pesquera, membre de la Comissió Cívica, les tres línies fonamentals d'acció que s'han proposat a l'Ajuntament d'Alacant són "erigir un monument al port d'Alacant, que representa a Eusebi Sempere i ha sigut cedit per la seua família, en record de les víctimes que van defensar la República i que van caure al port quan els italians el van ocupar; un memorial al Camp dels Ametlers (zona de la Goteta), on va haver-hi un camp de trànsit en què molta gent va estar presa i engegar una comissió per a revisar els noms de certs carrers de la ciutat que tenen connotacions feixistes".

La Comissió Cívica per la Recuperació de la Memòria Històrica, que funciona des de desembre del 2004 ―encara que el seu origen es remunta a accions anteriors―, està conformada per representants de la vida sociocultural i política alacantina com Julián Antonio Ramírez, Arcadi Blasco, Pep Azorín, Adolfo Celdrán i Miguel Gutiérrez, entre altres, a més de partits polítics, sindicats i nombroses associacions cíviques. La comissió, tal com explica Pesquera, "compta amb el suport d'artistes plàstics de tot Espanya que han donat obres per a recaptar fons amb la finalitat de construir el monument".

Entrada lliure