• L'ARXIU DE LA DEMOCRÀCIA PRESENTA "IMATGES ..LIBRE SOBRE LES PRIMERES ELECCIONS GENERALS

L'ARXIU DE LA DEMOCRÀCIA PRESENTA "IMATGES PER A LA MEMÒRIA", UN LLIBRE SOBRE LES PRIMERES ELECCIONS GENERALS

Com ja és tradicional des del naixement de l'Arxiu de la Democràcia, la Seu Universitària d'Alacant acollirà, dins de la programació pel dia de la Constitució, la celebració d'un acte commemoratiu en què es lliuraran les distincions als 37 nous donants de l'Arxiu. Durant l'acte, que tindrà lloc el pròxim dilluns, dia 4 de desembre, a partir de les 20.15 h a la sala Rafael Altamira, es presentarà l'obra Imatges per a la memòria, una publicació que recull totes les imatges relacionades amb les diverses candidatures que van concórrer a les primeres eleccions generals a la circumscripció provincial d'Alacant Segons José Bevià, president del Consell Assessor de l'Arxiu de la Democràcia, "l'enorme pluralitat i diversitat de candidatures que s'hi van presentar, reflectien tot el clima de tensions que s'havia desenvolupat al final del franquisme i l'etapa de la transició a la democràcia, que es perllongarien fins a després de les primeres eleccions democràtiques després d'un parèntesi de quaranta anys".

L'acte comptarà amb la participació del rector de la Universitat de Alacant, Ignasi Jiménez Raneda; el president del Consell Assessor de l'Arxiu, Josep Vicent Bevià; l'exdiputada a les corts espanyoles Asunción Cruañes, el vicerector d'Extensió Universitària, Jesús Pradells, i la directora de l'Arxiu General de la Universitat, Mercedes Guijarro, que llegirà la memòria d'enguany de l'Arxiu de la Democràcia. En representació de les persones i institucions que han cedit materials a l'Arxiu al llarg d'aquest any, intervindran Màrius Bevià i Josep Cortell.