CONCERT D'ASTRUD I FACTO DELAFÉ Y LAS FLORES AZULES

Amb clares influències de grups com Pet Shop Boys, New Order i Dinarama, i admiradors de The Smiths i Morrisey, Astrud és un dels grups pop del panorama nacional que ha sabut obrir-se un espai, gràcies a unes lletres intel·ligents i unes melodies que van "des del pop acústic fins a balades trencadores i hits ballables", com ells les defineixen. Juntament amb la banda barcelonina Facto Delafé y las Flores Azules, actuaran el dimecres 17 de gener, a les 20.15 h, al paranimf de la Universitat d'Alacant.

Els integrants de la banda, Manolo i Genís, es van conèixer l'any 1995, en un concert dels britànics Pulp a Barcelona. Units per les seues afinitats musicals, van començar a compondre. Van irrompre en l'escena musical amb l'ep Superman, publicat per Acuarela, i l'any 1999 va veure la llum el primer àlbum, Mi fracaso personal, un debut que inclou cançons com Vamos al Amor, Bailando o Esto debería acabarse aquí. Des de bon començament, el grup desperta interés en cercles independents, gràcies a les atrevides posades en escena i una eclèctica combinació d'estils que abasta des de la new wave britànica dels anys 80 fins a la música independent espanyola. Àlbums posteriors de la banda són Gran fuerza (2001), Performance (2004) i Algo cambió. 1996-2005 (2006).

Facto Delafé y las Flores Azules és una banda de Barcelona, integrada per Marc Barrachina 'Facto', Oscar D'aniello 'Delafé' i Helena Miquel 'Las Flores Azules', que recentment ha realitzat la banda sonora de la pel·lícula de Bigas Luna La Juani. El grup començà a prendre forma al novembre de 2002 i, el juny del 2003, entrà en l'estudi per a gravar les primeres demos. Pel setembre de 2003 guanyà el primer premi del concurs "Joves Promeses del Masnou", organitzat per l'ajuntament d'aquesta localitat del Maresme. Al maig de 2004, la cançó Mar el poder del mar és escollida cançó del mes en el programa Disco Grande de Radio 3 i, pel gener de 2005, la maqueta El monstruo de las Ramblas és seleccionada com a millor maqueta de l'any 2004 per votació dels oients de Disco Grande.

El so del grup està entre el hip-hop, el pop, el soul i la música electrònica. Les lletres, pròximes a la poesia, són positives i crítiques, i exploren sensacions poc habituals en el panorama estatal. Grups com Flaming Lips, Beach Boys, The Roots, Dr. Octagon, Yo La Tengo, Serrat o Marvin Gaye han influït clarament en la creació dels seus temes.

Venda d'entrades: llibreria Compas UA, FNAC, Servicam i una hora abans de l'actuació al Paranimf.

Preu: 6 ?