• LA UA REP, DEL CONSELL SUPERIOR D'ESPORTS, ..34.000 EUROS PER A ESPORTISTES D'ALT NIVELL

LA UA REP, DEL CONSELL SUPERIOR D'ESPORTS, PROP DE 34.000 EUROS PER A ESPORTISTES D'ALT NIVELL

La Universitat d'Alacant rep 33.682,22 euros del Consell Superior d'Esports, per al Programa d'Ajudes a Esportistes Universitaris d'Alt Nivell, en què, enguany, participen 69 estudiants. Aquest és el cinqué any consecutiu en què la UA participa en aquest programa i rep una subvenció que, com en anys precedents, anirà destinada totalment a sufragar despeses de matrícula, allotjament, desplaçaments i material didàctic i esportiu dels estudiants que hi participen.

De les setanta universitats de l'estat que participen en el Programa, la Universitat d'Alacant és la que més alumnes aporta a les seleccions nacionals espanyoles, amb un total de 20 esportistes, i la que major puntuació obté tant pel que fa a valoració dels programes propis d'ajuda i assessorament a l'esportista d'alt nivell, com a les facilitats per a compatibilitzar els estudis universitaris i l'esport. Quant a l'import de la subvenció rebuda, la Universitat d'Alacant es consolida com la quarta universitat que major subvenció rep.

Enguany participen en Programa d'Ajudes a Esportistes d'Alt Nivell 69 universitaris, set més que l'any 2005. Hi destaquen esportistes tan rellevants com Raúl Mesa (campió d'Europa de volei platja), Vicente Ferrández (col·locador de la selecció espanyola de voleibol), Nestor Rico i Esther Gil (campions d'Espanya absoluts d'orientació), Rafael Baraza (campió d'Espanya absolut de llançament de javelina), Andrea Lacrampe i Beatriz Martín (campiones d'Espanya de futbol sala femení en el campionat nacional de clubs).