PRESENTACIÓ D'EL ÁNGEL DEL APOCALIPSIS

El 25 de gener, a les 20.00 h, a la Seu Universitària d'Alacant, es presentarà l'edició d'El Ángel del Apocalipsis, una obra teatral d'Antonio Amorós. Hi intervindran José A. López Vizcaino, editor cap d'Editorial Club Universitari; Josep Lluís Sirera, catedràtic de Literatura Espanyola de la Universitat de València, i l'actor Xavier Rico.

En opinió de Sirera: "Antonio Amorós aconsegueix amb aquest text apropar-nos amb rigor, com no s'havia fet abans en el teatre, a la figura d'aquest complex personatge, sant Vicent Ferrer. La qual cosa és especialment útil quan acabem de celebrar els cinc-cents cinquanta anys de la seua canonització, una commemoració propiciadora de mitificacions, però també una oportunitat per revisar la figura històrica i plantejar-nos-la des d'una perspectiva contemporània, sense simplismes i amb rigor, com esdevé en aquest cas. El text, a més, està carregat de força teatral, una teatralitat que envolta l'espectador i conjuga sàviament paraula i acció, suggeriments plàstics i sonors. Una teatralitat que converteix aquest Àngel de l'Apocalipsi en una esplèndida mostra del fet que es pot escriure un teatre diferent al d'avui, però sense renunciar, per això, al rigor ni a la qualitat. Un teatre viu i ple d'interés, malgrat que ens trasllade al segle XV; un teatre que ens toca de prop i en el qual és possible gaudir de manera lúcida i activa".