LA FOSCOR COM A MESTRA AMB JORGE DREXLER AL PARANIMF

El dissabte 24 de febrer, a les 20.15 h, el paranimf de la Universitat d'Alacant rebrà la visita d'un dels artistes més respectats del panorama internacional, Jorge Drexler, que presentarà les cançons del seu nou àlbum 12 segundos de oscuridad. El guanyador d'un Òscar per Al otro lado del río, torna amb un treball malenconiós i intimista que parla “de la foscor com a mestra, una foscor que t'ensenya coses en moments complicats de la vida”, va comentar en la presentació del disc. Quant al to i al títol del disc, Drexler assenyala que “la punta de la madeixa la vaig trobar en una platja d'Uruguai, que té un far que dóna un centelleig cada dotze segons”, explica l'artista.

La vida es más compleja de lo que parece, Desvelo, Transoceánica i Soledad són alguns dels catorze temes de l'àlbum, que també incorpora dues versions: Disneylandia, del brasiler Arnaldo Antunes, i High & Dry, de Radiohead. Amb relació a les versions, va explicar: "Jo m'embafe de mi mateix i m'agrada molt eixir fora. Cantar una cançó d’una altra persona és molt refrescant i, a part, valore molt la interpretació. A més, estic cercant quina és la meua veu d'intèrpret i he après moltíssim cantant una cançó d'una altra persona, de la mateixa manera que s'aprèn moltíssim quan una persona canta una cançó teua". Així, 12 segundos de oscuridad li va permetre envoltar-se d'artistes als quals admira, com María Rita, Leonor Watling, Kevin Johansen, a més d’Antunes.

No obstant això, el nou àlbum no correspon a l'eufòria creada després d'haver guanyat l’Òscar. "En un món on tot és un bombardeig d'informació i on dubtar és un disciplina passada de moda, dubtar i detenir-se i fer un moment de silenci i descansar els ulls per a poder veure més clar és una experiència imprescindible", va assegurar. Sobre l’Òscar, com que no es considera part del món del cinema i dels premis, va insistir que li va arribar per sorpresa. El més important per a Drexler és moure's per un tipus de cançó amb la qual puga comunicar i commoure. "Estic un poc lliure, ja tinc huit discs i puc triar entre un repertori molt ampli. Son més de cent cançons i tinc moltes ganes de fer versions i concentrar-me molt en el resultat de cada show”.

Entrades: llibreria Compas, FNAC, Servicam i una hora abans de l'actuació al Paranimf.