MARIA ANTONIA IGLESIAS PRESENTA UN LLIBRE DEDICAT ALS MESTRES DE LA REPÚBLICA

La periodista María Antonia Iglesias presentarà, el divendres 9 de febrer a les 10.00 h i a l'aula d'expressió de la Facultat d'Educació, el seu últim llibre Maestros de la República. Los otros santos, los otros mártires. Iglesias ha sigut convidada per l'equip directiu del centre, que dirigeix Rosabel Roig, ja que és el lloc més apropiat per a recordar a aquells mestres dels anys 30. El llibre, del qual s'han fet diverses edicions, recopila deu històries heroiques, esdevingudes a diferents pobles de l'estat espanyol, de les quals donen testimoni, amb dolor i rebel·lia, fills, néts, amics i, sobretot, antics alumnes de les víctimes. Tots ells van acceptar generosament el repte proposat per l'autora: parlar amb ella sobre la vida exemplar i la mort, traïdora i cruel, dels mestres.

Aquest llibre realment singular ha comptat a més amb el desinteressat suport de José María Maravall, Xosé Manuel Beiras, Santiago Carrillo, Luis Mateo Díez, Josep-Lluís Carod-Rovira, Manuel Vicent, Joaquín Leguina, Javier Cercas, Félix Grande, Almudena Grandes i Luis García Montero, autors dels magnífics pròlegs que acompanyen els capítols.

L'autora ha escrit aquestes pàgines des del cor, amb passió en la defensa d'una causa que considera justa i bella, "la d'aquests sants i màrtirs que van suportar la negra llosa de la calúmnia i que van pagar amb les seues vides el treball de dur la llum, la llibertat i la cultura a qui només tenia com a destinació fatal la ignorància i la submissió".

Organitza la Facultat d'Educació i el Vicerectorat d'Extensió Universitària.