CACHAI, AULA ABIERTA DE FILOSOFÍA

El dimarts 27 de març, Dia Mundial del Teatre, a les 12.00 h, la sala d'actes del Col•legi Major de la UA acollirà la representació Cachai, aula abierta de filosofía y ética, una experiència pedagògica que, en paraules del director Pepe de Jiménez, “tracta de denunciar les estructures de funcionament del nou ordre mundial neoliberal, un funcionament que posa els criteris econòmics per sobre dels ètics i en què els beneficis econòmics són més importants que la vida de les persones”.

L'obra, que s'inicia amb una presentació i conclou amb un debat en què participen els assistents, té la finalitat de “posar el seu gra per mostrar i destapar la fal•làcia d'aquest nou ordre mundial”, apunta de Jiménez. Aquestes idees es plasmen en l'escenari, mitjançant una història que naix en un dels llocs més desfavorits de l'Amèrica Llatina, els suburbis de Santiago de Xile, i té com a rerefons el colp d'estat de Pinochet i la fosca trama per a enderrocar el govern triat democràticament pels xilens.

Segons explica de Jiménez, “El punt de partida de la història és el relat del renaixement, des del no-res, de dos personatges que queden orfes i sobreviuen durant dos anys en el nínxol buit d'un cementiri, perseguits pels militars, un fet real, encara que la resta de la història és ficció”. La dimensió d'aquesta obra, tal com comenta de Jiménez, “és la reflexió ontològica i filosòfica que pregunta sobre el que significa ser home, com exercim la nostra la llibertat, com ens reinventem. Ens fa tornar a la vella pregunta: què és l'home?”. L’obra ha sigut vista per més d'un milió d'alumnes de Filosofia d'ensenyament secundari i més de cinquanta mil universitaris.

Invitacions: sala Aifos