CENT ANYS DE MOVIMENT SCOUT EN LA SALA TRÀNSIT DE L'AULARI II

"Deixeu aquest món millor que l’heu trobat", aquest va ser el lema amb què Baden Powell va fundar, fa ara un segle, el moviment escolta (scout). Per a commemorar-ho, el Secretariat de Cultura ha organitzat, en col•laboració amb el Grup Scout Resurrecció 433 , una exposició que du el títol “Cien años de scouts, un cuarto de Resu”. L'acte d'inauguració tindrà lloc dissabte que ve, 3 de març, a les 10.00 h a la sala Trànsit de l'aulari II del campus de Sant Vicent de Raspeig. Després de la inauguració se servirà un vi d'honor.

L'exposició, que es podrà visitar fins al 23 d'abril, tracta de fer repàs del desconegut món escolta, molt afectat pels prejudicis per culpa del cinema i de la dictadura franquista, que el va prohibir i se’n va apropiar del mètode. Les coordinadores de l'exposició, Blanca Calderón i Virginia Pla, alumnes d'Enginyeria Química i Química, expliquen que el mètode escolta, “és un sistema educatiu, basat en eines pedagògiques adaptades a cada edat i cada persona, que es treballen en un entorn fora de la ciutat, mitjançant acampades i campaments, per a poder desenvolupar activitats d'aventura i naturalesa”. Segons les organitzadores, “l’escoltisme és el moviment juvenil majoritari en el món i el més antic. És el sistema original del qual sorgeixen la resta d'associacions de joventut, que utilitzen el seu mètode, però canviant-ne els continguts”.

Actualment tenen presència en 155 països. Només en sis països no hi ha escoltisme perquè una de les bases d’aquest moviment és “fomentar el lliure pensament i la igualtat”.

Fonts de l'organització asseguren que exposar a la Universitat, “on hi ha molts escoltes que ara són professors o directors de secretariat, és mostrar l'autèntica imatge d'aquest moviment juvenil majoritari i desmuntar tòpics”.

En l'exposició han col•laborat, a més, diversos grups de l'Associació Laica de Scouts Valencians i l'Agrupació La Gola.

www.scoutsresu.com