LLIGA MAGIC THE GATHERING UA

Del 10 de març al 12 de maig, durant sis jornades, tindrà lloc la lliga Magic The Gathering UA al Club Social I de la Universitat d’Alacant, de 09.15 h a 14.00 h. Magic és un joc de cartes col•leccionables dissenyat en 1993 per Richard Garfield i comercialitzat per Wizards of the Coast. Magic The Gathering va revolucionar el món dels jocs de fantasia i estratègia.

La lliga, que va començar el passat 10 de març, es desenvoluparà al llarg de sis sessions (10 , 24 i 31 de març, 21 d'abril i 5 i 12 de maig). Hi haurà premis per als huit primers de cada jornada (36 sobres de Time Spiral), un premi final especial als huit més regulars de la lliga, un premi de cartes promocionals per a júniors i obsequis per a tots els participants.

Estructura de la partida
Cada jugador encarna un tipus de mag anomenat caminant de plànols (planeswalker) que ha de derrotar el seu enemic usant els seus poders: criatures màgiques, artefactes, i encisos, el poder o el mannà de la terres, algunes de les quals també tenen poders propis. El joc va ser ideat per a dos jugadors, encara que s'hi han agregat noves regles perquè en juguen més, quasi sempre en nombres parells.

Cada jugador comença amb 20 punts de vida i una maça (biblioteca) d'almenys 60 cartes, de les quals aproximadament (per consideracions estratègiques) un terç són terres productores de mannà, l'energia requerida per a jugar les altres cartes. Les cartes que no són terres es poden agrupar col•lectivament com a encisos. Requereixen una determinada quantitat de mannà per a ser jugades, generalment una combinació de mannà d'un sol color i incolor. Es divideixen en les cartes que generen un efecte permanent (criatures, encanteris, artefactes i fins i tot les terres, permanentment en joc) i les que van al cementeri (per norma general) després de ser usades (instantanis i conjurs).

Un jugador perd quan es queda sense punts de vida, quan intenta robar una carta i la seua biblioteca està buida o si la condició d'alguna carta així ho indica. L'últim jugador que queda és el guanyador, encara que hi ha cartes que indiquen noves formes de guanyar, una vegada que un jugador les posa en joc, com per exemple guanyar la partida si el jugador aconsegueix determinats punts de vida o si aconsegueix tenir en joc cert nombre de criatures. També existeixen habilitats per les quals un jugador no pot perdre el joc.

Preu per jornada: 8 €
Inscripcions: màxim 32 persones
Totes les jornades són sancionades
Preinscripció: envieu un correu electrònic amb nom i població a: ligaua@gmail.com