• POLÍTICA I CIUTADANIA: CAP A UNS NOUS MODEL..ESENTATIVITAT POLÍTICA? PENSAR EL SEGLE XXI

POLÍTICA I CIUTADANIA: CAP A UNS NOUS MODELS DE REPRESENTATIVITAT POLÍTICA? PENSAR EL SEGLE XXI

Que entenem ara per ciutadans? Quins són els drets i els deures dels immigrants? Quin és el seu paper com a ciutadans? Continuen sent vàlids els mecanismes clàssics de representació política? Quin és el paper actual dels polítics i de la política? Per tractar de donar resposta a totes aquestes qüestions, els vicerectorats d'Extensió Universitària, i el de Qualitat i Harmonització Europea, la Seu Ciutat d'Alacant i el Secretariat de Promoció del Valencià, han organitzat el cicle de conferències "Política i ciutadania: cap a uns nous models de representativitat política? Pensar el segle XXI", que comptarà amb la participació de polítics, filòsofs i sociòlegs, com ara Jordi Pujol, Victòria Camps, Joan Ridao, Salvador Giner i Dominique Schnapper.

En uns moments en què la vida política i el paper dels polítics es troben desprestigiats; la vida política espanyola està fortament crispada i sacsejada per l’enfrontament entre les forces polítiques, i la ciutadania es va allunyant gradualment de la vida política i ciutadana, els coordinadors del cicle, Faust Ripoll i Ferran Isabel, asseguren que amb la organització d’aquestes conferències el que volen és “obrir un fòrum de reflexió amb el propòsit de contribuir a fer de la vida política, social i ciutadana, un espai de participació democràtica compromesa i responsable”.

El cicle, que es desenvoluparà a la Seu Universitària d’Alacant, ha comptat amb la col.laboració de la Revista de pensament L'Espill de la Universitat de València, que publicarà les conferències en un monogràfic sobre Política i ciutadania. Les conferències comencen el proper dia 15 amb Victòria Camps, catedràtica de Filosofia moral i política de la Universitat Autònoma de Barcelona, que parlarà de “La construcció de una ciutadania republicana”.

Totes les conferències tindran lloc a la Sala Rafael Altamira de la Seu Ciutat d’Alacant a les 20 hores. L’entrada és lliure fins completar la capacitat de la sala.

Dijous, 15 de març
Inauguració:
Ignasi Jiménez Raneda, rector de la Universitat d’Alacant
Maria Josep Frau, vicerectora de Qualitat i Harmonització Europea de la UA
Victòria Camps, catedràtica de Filosofia moral i política en
la Universitat Autònoma de Barcelona
«La construcció d’una ciutadania republicana»

Dimecres, 21 de març
Emilio Soler, director de la Seu Ciutat d’Alacant
Joan Ridao, portaveu d’Esquerra Republicana de Catalunya
al Parlament de Catalunya
«El bon govern i la transparència administrativa»

Dijous, 22 de març
Salvador Ordóñez, rector de la Universitat Menéndez y
Pelayo
Jordi Pujol, expresident de la Generalitat de Catalunya
«Política i responsabilitat»

Dimecres, 28 de març
Manuel Alcaraz, professor de Dret Constitucional de la UA
Conferència a càrrec de:
Salvador Giner, sociòleg, president de l’Institut d’Estudis
Catalans.
«Ciutadania i filosofia republicana»

Dilluns, 2 d’abril
Isabel Lifante, professora de Filosofia del Dret de la UA
Conferència a càrrec de:
Dominique Schnapper, directora d’Estudis a l’Ecole des
Hautes Etudes en Sciences Sociales. Membre del Consell
Constitucional de França.
«Assistons nous à la fin de l’idée de Représentation?»

Més informació i butlleta d'inscripció: http://www.ua.es/spv/pensarelsegle21/

Coordinadors: