POP INDEPENDENT AMB SIBYL VANE I NOSOTRÄSH

El 7 de març, a les 20.15 h, tindrà lloc al paranimf de la UA el concert de Sibyl Vane i Nosoträsh, dos tipus de veus femenines del món del pop independent en el marc dels actes del 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, i de celebració del 20é Aniversari del Consell d'Alumnes de la UA.

Des de Barcelona arriben Sibyl Vane, fans declarades del so Riot Grrrl, de Sleater-kinney o Bikini Kill, però també del pop indie de tota la vida. Nosoträsh són de Gijón, bressol de molts grups de l'escena del pop independent espanyol dels 90, i són una de les bandes amb més història i més reconeixement d'aquell moviment.

Nosoträsh, integrat per Beatriz Concepción (guitarra), Covadonga de Silva (bateria) i Natalia Quintanal (vocalista) és una banda amb marcades influències de grups com Vainica Doble i la música anglesa dels 90. La banda, tal com relata Quintanal, va aconseguir publicar el seu primer àlbum, RCA, arran d'obtenir el primer premi de Rock de Luxe. En el concert del paranimf, segons explica, “a més d'incloure cançons del nostre últim àlbum, Cierra la puerta al salir, com “Completamente sola”, ”Dicen”, ”Pez globo” o “Planes de batalla” tocarem temes d'altres àlbums com “Hacia el sur” o “Si es que hay suerte”.

Sibyl Vane
En 2003, Luciana (baix i veu), Rocío (bateria) i Padi (guitarra i veu) van formar Sibyl Vane. A poc a poc van adonar-se que el que tenien entre mans tenia molt més valor del que elles mateixes pensaven, ja que els permetia expressar-se amb llibertat, llibertat que, en un món regentat fonamentalment per homes, no era fàcil d’aconseguir. Però, més enllà d'això, la virtut principal de Sibyl Vane és el seu talent per a crear himnes, conjuncions de melodies i lletres, a mig camí entre The Breeders i Le Tigre, divertides i contagioses. I així, es van plantar per a gravar el seu disc de debut Mermelada de tomate, i van acabar facturant un debut fresc, mancat de complexos i subversiu, que va arribar amb facilitat a les llistes del millor de l'any 2004 de la premsa especialitzada. Ara, després d'esgotar-se’n la primera edició en un temps record, es reedita aquest disc amb tres cançons totalment noves i acabades d’enregistrar.

Invitacions: Sala Aifos