REFORMES DEL PAVELLÓ D'ESPORTS

La Universitat d'Alacant iniciarà, a principi de maig, la reforma del pavelló poliesportiu, una obra amb la qual pretén culminar la renovació del complex esportiu universitari. Per això, està prevista una inversió de prop dos milions d'euros. El termini previst d'execució de les obres és de quatre mesos. A fi de causar els menors trastorns possibles, s'aprofitaran els mesos de menor ús, que són els que coincideixen amb els períodes d'exàmens i d’estiu, ja que l'objectiu és que les obres estiguen totalment finalitzades abans de l'inici del curs 2007-2008.

Segons fonts del Vicerectorat d'Infraestructures i Ampliació del Campus, ”L’objectiu de la reforma és aconseguir l'optimització de totes les instal•lacions, per la qual cosa la reforma afectarà la totalitat del pavelló poliesportiu universitari”. Els canvis comportaran un salt qualitatiu quant a qualitat de les infraestructures esportives i, per tant, un benefici per a tots els usuaris, especialment per als alumnes de la diplomatura de Magisteri especialitat en Educació Física i de la llicenciatura en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport.

Després de les obres, l'accés al pavelló es farà a través d'un element centrat que independitzarà el control d'accés i l'atenció al públic. Els vestidors es reorganitzaran totalment i s'ampliarà la capacitat dels destinats a l'ús de la piscina. En la pista polivalent coberta, a més de millorar-ne el sistema d'il•luminació, s'actuarà sobre la superfície de joc i es col•locarà un paviment interior d'última generació. S'aïllarà acústicament la sala d'aeròbic i en la piscina i en el gimnàs de musculació –que ampliarà la superfície– es millorarà el sistema de climatització i de ventilació.

Una de les novetats més demandades és la creació d'una zona de salut esportiva que, segons el projecte aprovat, estarà dotada de saunes, banyera de hidromassatge, dutxes de contrast, zones de descans i de relaxació de peus, amb la qual es completarà l'actual gabinet de fisioteràpia.

El director de l'Oficina d'Esports, Rafael García, assegura que la Universitat, “A més de ser una de les primeres entitats esportives de les nostres comarques, en matèria de formació i promoció esportiva, també ho serà quant a instal•lacions”. Segons García, a partir del pròxim curs, “Oferirem un servei esportiu integral, que permetrà que tots els esportistes i equips de la Universitat puguen realitzar ací la pretemporada, tant en instal•lacions a l'aire lliure com interiors d'última generació. Des de la pista d'atletisme, la piscina o la pista amb sorra de platja fins al gimnàs de musculació i la zona de salut i el gabinet de fisioteràpia”. El director d'esports explica a més que, coincidint amb la reobertura del pavelló, “Es posarà en marxa el programa Esport per a Tots, amb el qual es pretén fer un seguiment del rendiment físic dels nostres esportistes al llarg de la temporada”.

Des de la direcció d'Esports, s'assegura que tots els abonats veuran renovat el seu abonament automàticament pel període de temps que duren les obres, segons la data d'expedició de l'abonament. Fins al final de les obres no es faran els abonaments trimestrals de piscina per a abril-juny i juliol-setembre. Els inscrits en activitats físiques podran renovar-los solament per al mes d'abril. Aquesta mesura no afectarà les activitats físiques que es porten a terme en les instal•lacions exteriors.

Les obres de les instal•lacions esportives exteriors es van realitzar entre els anys 2005 i 2006 i, segons el Vicerectorat d'Infraestructures i Ampliació del Campus, “La Universitat ja va destinar en aquell moment, més de 6 milions d'euros”.