• ROMAN GUBERN I MIGUEL ALBALADEJO EN EL XI S..E RELACIONS ENTRE EL CINEMA I LA LITERATURA

ROMAN GUBERN I MIGUEL ALBALADEJO EN EL XI SEMINARI DE RELACIONS ENTRE EL CINEMA I LA LITERATURA

Del 13 al 26 de març es desenvoluparà l’XI Seminari de Relacions entre el Cinema i la Literatura, coordinat per John Sanderson, que enguany se centra en els corrents cinematogràfics europeus. El seminari comptarà amb la presència del professor i crític cinematogràfic Roman Gubern, que inaugurarà les jornades amb la ponència “El concepto de corriente cinematográfica”. El seminari, que serà clausurat pel director Miguel Albaladejo i al qual assistirà el president de l'Associació Espanyola d'Historiadors de Cinema, Julio Pérez Perucha, s’endinsarà en temes com la nouvelle vague, el neorealisme italià, el nou cinema belga o el dogma danès, mitjançant ponències, taules redones i tallers.

Dimarts 13 de març

A les 10.00 h, Roman Gubern inaugurarà el seminari amb la ponència “El concepto de corriente cinematográfica”, a les 12.00 h. Després Ronald Geerts (Universitat Lliure de Brussel•les) parlarà sobre la tradició documental del nou cinema belga. A partir de les 16.00 h, es desenvoluparà el taller cinematogràfic “El neorealisme italià”, a càrrec de Daniela Arónica (Universitat Autònoma de Barcelona).

Dimecres 14 de març

A partir de les 10.00 h, Juan Antonio Ríos (Universitat d'Alacant), impartirà la conferència “El imposible neorrealismo español”. A les 12.00 h, tindrà lloc una taula rodona amb Román Gubern, F. Javier Gómez Tarín i John D. Sanderson. A les 16.00 h, s'iniciarà el segon taller cinematogràfic “La nouvelle vague”, a càrrec de Francisco Javier Gómez Tarín (Universitat Jaume I).

Dijous 15 de març

A les 10.00 h, Agustín Rubio (Universitat Jaume I) impartirà la ponència “El dogma danès”. A les 12.00 h, tindrà lloc una taula redona amb Julio Pérez Perucha, Juan Antonio Ríos i Agustín Rubio. A les 16.00 h, Julio Pérez Perucha, president de l'Associació Espanyola d'Historiadors de Cinema, impartirà el tercer taller cinematogràfic “El nuovo cinema portugués”

Dilluns 26 de març

L'últim dia del seminari s’impartirà la conferència de clausura, a partir de les 12.00 h, a càrrec del director Miguel Albaladejo.

Cicle de cinema de Miguel Albaladejo

Paral·lelament al seminari es desenvoluparà un cicle de cinema en la sala Aifos dedicat a Miguel Albaladejo, en el qual s'inclouen les següents pel·lícules:

20 març, 16.00 horas
MANOLITO GAFOTAS (1999)

21 març, 16.00 horas
EL CIELO ABIERTO (2001)

23 març, 16.00 horas
CACHORRO (2004)

Informació i inscripcions del seminari

Punt d'Informació Cultural (PIC)
A/e: ofi.cultura@ua.es