SALVADOR GINER AL CICLE POLÍTICA I CIUTADANIA

El dimecres 28 de març, a les 20.00 h, l’eminent sociòleg i president de l’Institut d’Estudis Catalans, Salvador Giner, farà la cinquena conferència del cicle Política i ciutadania, que es desenvolupa a la Seu Ciutat d’Alacant.

Salvador Giner (Barcelona, 1934) és catedràtic de Sociologia de la Universitat de Barcelona, i ha estat professor a diverses universitats europees i americanes, com ara catedràtic i cap del Departament d’Antropologia i Sociologia a la Universitat de Brunel West London. Fou director de l’Institut d’Estudis Socials Avançats del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) del 1989 al 1997. És cofundador i president de l’Associació Catalana de Sociologia, president de la Federació d’Associacions de Sociologia de l’Estat espanyol i membre del Comitè Executiu de l’Associació Internacional de Sociologia i de la Primera Conferència Europea de Ciències Socials. Director de la Revista Internacional de Sociologia. Ha rebut la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (1995). Ha estat guardonat amb el Premi Nacional de Sociologia i Ciència Política (2006) del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS). Autor d’un nombre d’estudis teòrics i empírics en el seu camp de recerca, alguns d’ells traduïts del català a diverses llengües.

La conferència de Giner seguirà la que va fer Jordi Pujol el passat 22 de març, en la qual va criticar, entre altres temes, la crispació que viu la política actual, i en la qual va defensar que tant TV3 com Canal 9 es puguen veure a la vegada a Catalunya i al País Valencià.

El dia anterior, el 21 de març, el portaveu d’Esquerra Republicana de Catalunya al Parlament de Catalunya, Joan Ridao, va fer una sèrie de propostes per tal de millorar la transparència i el bon govern de l’administració pública, i per tal d’aprofundir en la democràcia i estimular la participació ciutadana.

L’última conferència del cicle Política i ciutadania tindrà lloc el dilluns 2 d’abril, a les 20 hores. La conferència de cloenda anirà a càrrec de la sociòloga i membre del Consell d’Estat francès Dominique Schnapper.