SALVADOR GINER: "LA VIRTUT REPUBLICANA ÉS LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA"

El sociòleg Salvador Giner va afirmar ahir que “la virtut republicana és la participació”. Giner va pronunciar ahir una conferència a la Seu Ciutat d’Alacant dins del cicle de Política i ciutadania, que organitzen els Vicerectorats d’Extensió Universitària i el de Qualitat i Harmonització Europea.

Per al “republicanisme” que defensa Salvador Giner, la ciutadania constitueix el centre de la polis, el centre de la vida democràtica, i ha de ser activa i participativa. Giner va insistir en el fet que la salut d’un règim democràtic es troba, sobretot, en el fet que tinga una societat civil forta, organitzada i activa. També va afirmar que l’ideari “republicà” descansa més sobre el valor de la fraternitat que sobre el valor de la igualtat o la llibertat.

El cicle Política i ciutadania es tancarà el pròxim dilluns 2 d’abril, a les 20 h, a la Seu Ciutat d’Alacant amb una conferència de Dominique Schnapper, sociòloga i membre del Consell Constitucional de França, qui ha estat presidenta de la Societat Francesa de Sociologia (1995-1999) i Premi Balzan de Sociologia 2002, i és doctora honoris causa per la Universitat MacGill de Montreal.

Schnapper pronunciarà la seua conferència en francès: “Assistons nous à la fin de l’idée de Représentation?”. El públic assistent podrà disposar del text de la conferència en llengua catalana.