ACTE AMB MOTIU DEL DIA INTERNACIONAL D'INTERNET

El Patronat Municipal de Cultura d'Alacant i MiProvincia.es organitzen un acte amb motiu del Dia Internacional d’Internet. L'objectiu no és altre que el de difondre i promoure l'ús d'Internet en tota la societat i aconseguir que siga cada vegada més accessible per a les persones que tenen alguna discapacitat, són d'edat avançada o altres impediments.

La celebració del “diadeinternet” sorgeix per iniciativa de l'Associació d'Usuaris d'Internet (AUI) a la qual posteriorment se sumen altres organitzacions, que conformen el Comitè d'Impuls i que conviden a tota la societat que promoguen activitats i esdeveniments amb motiu d'aquesta data.

La primera edició del “diadeinternet” va tenir lloc el 25 d'octubre de 2005. Posteriorment, al novembre, l'II Cimera Mundial de la Societat de la Informació celebrada a Tunis, va aprovar, a instàncies d'Espanya, assignar el 17 de maig per a celebrar el Dia Mundial de la Societat de la informació assumint com a propis els objectius proposats per al “diadeinternet”.

L'esdeveniment que se celebrarà en el Centre Municipal de les Arts (Plaça Quijano, 2, Alacant), encara que obert al públic en general, cerca la participació d'aquelles persones que, per discapacitat o desconeixement no s'hagen involucrat fins a ara en l'ús d'Internet.

Es realitzaran tallers i activitats per a mostrar als participants algunes de les múltiples possibilitats que ofereix avui dia Internet: usar el correu electrònic per a comunicar-se amb amics i familiars, realitzar tràmits des de casa, accedir a qualsevol tipus d'informació en els “cercadors”, compres online, etc. Tot això posant l'accent a fomentar el “bon ús” d'aquestes tecnologies.

L'acte conta amb la col•laboració de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant i El Centre 14, entre d’altres. Serà sens dubte, una molt bona ocasió per a tots els interessats encara no hagen tingut ocasió de “navegar per la xarxa”.