CONCERT DE JAZZ EN EL PARANIMF

Billie Holiday, Gerswhin, Herbie Hancock, Mongo Santamaría i Antonio Carlos Jobim seran alguns dels autors triats per al concert del Taller de Jazz de la UA que, sota la direcció de Ramón Cardo, se celebrarà el 31 de maig, a les 20.15 hores, en el Paranimf de la UA. El concert és el resultat del treball dels alumnes durant el taller, que s'ha dividit en dues seccions: Combo i Big Band, formacions característiques de jazz amb una plantilla fixa.

En referència al Combo, durant el curs s'han preparat les peces Hocus pocus, de Lee Morgan; Good bles the child, de Billie Holiday i Arthur Herzag; Hopscotch, de Ralph Moore, i Somebody loves me, de Gerswhin. Per la seua banda, la Big Band té una plantilla amb al voltant de vint músics, amb una secció completa de cinc saxos, quatre trombons i quatre trompetes, a més de la secció rítmica i la veu. Els temes que ha treballat la Big Band són Sugar valley, de Sammy Nestico; Afro blue, de Mongo Santamaría; A mossos, de Ramón Creme; Cry me a river, d'Arthur Hamilton; Chega de saudade, d'António Carlos Jobim; Shiny stockings, de Frank Foster; One note samba, d'António Carlos Jobim; How high the moon, de Morgan Lewis; The man I love, de G. Gerswhin; Watermelon man, de Herbie Hancock, i April in Paris, de Vernon Duke.

Segons explica Cardo, “en el concert farem una mostra del que s'ha treballat en el curs. En el Combo es treballa més el llenguatge de la improvisació, i en la Big Band la qüestió fonamental és orquestral, la forma d'interpretar i els solistes”. Respecte al curs, Cardo assenyala que han treballat diferents elements en funció de l'agrupació. “En el Combo han sigut uns petits apunts sobre la improvisació, i en la Big Band hem treballat arranjaments antics i hem arribat fins als autors actuals, un recorregut pels arranjadors més importants en l'àmbit de jazz”. A més, Cardo assegura que el nivell dels integrants ha augmentat pel que fa a l'any anterior, i afirma que per a ell és fonamental “que la UA s'erigisca en alternativa pedagògica per a la gent que li agradaria tenir estudis reglats en aquest àmbit, amb assignatures que no s'imparteixen en centres públics”.

Invitacions: sala Aifos