EL TEATRE UNIVERSITARI, EN LA XII MOSTRA DE TEATRE DE LA XARXA VIVES

El divendres 17 de maig, el Teatre Universitari de la Universitat d'Alacant participarà per tercer any consecutiu en la XII Mostra de Teatre Universitari de la Xarxa d'Universitats Joan Lluís Vives, que enguany se celebra del 14 al 18 de maig en la Universitat de Lleida. La Mostra de Teatre és una de les activitats més veteranes i concorregudes que la Xarxa organitza anualment amb la participació de l'alumnat. Aquesta xarxa agrupa vint universitats, les públiques i la majoria de les privades del conjunt de regions de parla catalana.

El Teatre Universitari, dirigit per Tomás Mestre, representarà en aquesta ocasió En cap cap cap en Escorxador Teatre, Convent de Santa Teresa, una obra inspirada en el teatre de l'absurd sobre textos de Vicent Tur, Pere Calders, David Plana, André Prada, Juan Luis Mira, Raymond Devos, Roland Baudrillard, Kart Valentín i Slawomir Mrozec. L'obra, interpretada per Sandra Montserrat, Lucia Mendoza, Joan Lluís Escoda, María Navarro, Sergi Gallego, Ignacio Chillón i Elena Candela, en paraules de Tomás Mestre, “és una proposició, des del punt de vista estètic, propera a la poesia visual de Joan Brossa, amb imatges que no obeeixen a la raó i que versen sobre la condició humana. La música és de Ovidi twins, de A kabotaes, cançons amb textos absurds”. Aquesta obra, que segons assenyala Mestre “és un salt qualitatiu pel que fa a anys anteriors”, és definida com “dinàmica, amb humor, personatges histriònics” i el director assegura que “per fi els alumnes de l'aula estan preparats per a eixir d'un àmbit naturalista per a entrar en una dinàmica de decostrucció de personatges”.

Per a Mestre, participar en la Mostra de Teatre “és un pas més, perquè aquesta trobada serveix per a moltes coses a més del fet de fer teatre. Els alumnes ixen del seu context habitual, es troben amb gent del seu mateix àmbit lingüístic i es fomenta la convivència”. El Teatre Universitari va presentar el passat any l'obra Call Center en la Universitat Autònoma de Barcelona, i anteriorment Dakota, en la Universitat Jaume I de Castelló.