GRAVATS JAPONESOS I ART ABSTRACTE

Una selecció dels gravats contemporanis japonesos més representatius, l'abstracció en la col•lecció del MUA, els avanços científics i els viatges d’Alexander von Humbolt, la recerca de la pròpia identitat mitjançant un viatge desassossegant als records de la infantesa en l'obra de Lorena Amorós i el projecte que Jérôme Combrier ha realitzat sobre l'ordenació de l'espai habitable, a través de la repetició sistemàtica de mòduls fotogràfics fins a convertir-los en paisatges irreals, són les propostes que es poden visitar al Museu de la Universitat d'Alacant.

El 8 de juny, a la sala Sempere, s'inaugura la mostra “Japan Prints 1950-1990”, organitzada pel Consolat del Japó a Espanya, la Japan Foundation i el MUA. L'exposició reuneix setanta-cinc gravats, realitzats entre 1950 i 1990, per quaranta-sis rellevants artistes que treballen aquesta tècnica com ara Ay-O, Shiro Fukasawa, Yukio Fukazawa, Hideo Hagiwara, Chimei Hamada o Masanari Murai, entre d’altres.

L’exposició següent s'obrirà el 15 de juny a la sala 365. Es tracta de “L'abstracció en la col•lecció del MUA”, una col•lectiva amb peces pertanyents als fons de la institució museística, en la qual estan representats autors com Eusebi Sempere, Francisco Farreras, Amadeo Gabino, María Chana, Albert Agulló, Vicente Rodes o Ana Peters entre d’altres.

En relació amb l'art més actual, s'exhibiran fins a finals de juny a la sala Naias “Restos de familia”, de Lorena Amorós, i “ASO”, de Jérôme Combrier. Lorena Amorós, a través de pintures, videoprojeccions i una instal•lació, ofereix una mirada a la infància exempta de tota tendresa, on l'edulcorant desapareix enfront de l’element sinistre. És el que l'artista qualifica com “sentiment sinistre”, amb escenes quotidianes que es transformen mitjançant la seua peculiar mirada artística. A més, Jérôme Combrier realitza una crítica sobre la uniformitat del paisatge, que crea un món monòton, solitari i necessitat de personalitat, habitat per personatges anònims i desorientats.