LA UA PRESENTA L'OFERTA DE CURSOS D'ESTIU

Docència de qualitat, multidisciplinaritat, ampli programa de cursos, professorat expert i conferenciants de reconegut prestigi i activitats culturals paral•leles en entorns d'excel•lència són alguns dels trets que defineixen els Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant, que van ser presentats el 3 de maig al MUA, a càrrec del rector de la UA, Ignasi Jiménez Raneda; el vicerector d'Extensió Universitària, Jesús Pradells, i la directora del Secretariat d'Extensió Universitària, Josefina Bueno.
Enguany s’impartiran 56 cursos, 28 en el marc de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira, que tindran lloc al campus de Sant Vicent del Raspeig i a la Seu Universitària d'Alacant, i 28 més repartits entre les seus universitàries de Villena, Cocentaina, Biar, Oriola i La Marina (Benissa).

Com ja és habitual, els cursos d'estiu es desenvoluparan durant el mes de juliol, des del dia 2 fins al 27. Enguany s'ha apostat per un programa variat, d'actualitat i interès, que abasta diverses àrees de coneixement. Destaquen, tant per quantitat com per qualitat dels cursos proposats, els relacionats amb la sostenibilitat i el medi ambient. Història, dret, literatura, música, educació, enginyeria o periodisme són algunes de les disciplines presents en el programa. Atesa la demanda cultural creixent de la població estrangera resident al País Valencià, s'han consolidat els programes internacionals amb l’anglés com a llengua vehicular.

El termini de matriculació va comença ahir. Les places, que són limitades, estan obertes a tota la societat, tant alumnes com professionals o ciutadans interessats en les matèries que es proposen. A més, el Vicerectorat d'Extensió Universitària ofereix 21 beques per als cursos de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira. Uns altres dels valors afegits dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant són la possibilitat d'allotjament, les eixides de camp i les classes pràctiques, a més del reconeixement acadèmic, que possibilita la consecució de crèdits de lliure elecció. L'oferta acadèmica s'acompanya, a més, d'un programa d'activitats culturals que fan compatible la formació amb el coneixement i gaudi del patrimoni cultural i la climatologia de les nostres comarques.

Ponents de luxe
Des de l'inici de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira, al juliol de 2002 , s'ha apostat per la presència de ponents de primera fila, com ara Fernando Jáuregui, periodista i escriptor; Marina Subirats, sociòloga i investigadora en qüestions de gènere que ha ocupat nombrosos càrrecs de responsabilitat a Catalunya; Vicenç Fisas, referent obligat en investigacions sobre la pau a Espanya; Fadela Amara, fundadora de l'associació francesa “Ni putes ni submisses”, que lluita pels drets de la dona. El professorat de reconegut prestigi acadèmic nacional i internacional intercanviarà impressions i experiències directament amb l'alumnat i complementarà a l'equip docent de la Universitat d'Alacant.

Per a més informació i formalització de matrícules: Centre Coordinador de Seus i Universitat d'Estiu Rafael Altamira: www.ua.es