LLAVORS DEL CANVI: LA CARTA DE LA TERRA I EL POTENCIAL HUMÀ

En el marc del III Parlament de les Religions, que tindrà lloc a la Universitat d’Alacant els dies 12 i 13 de maig, s'inaugurarà el dissabte 12, a les 12.00 h i a la sala Aifos, la mostra “Llavors del canvi: la carta de la Terra i el potencial humà”, que s'exhibirá fins a la clausura del Parlament. La inauguració comptarà amb la presència del director general de l'ONG Soka Gakkai Internacional, Enrique Pablo Caputo Rivera, i el vicerector d'Extensió Universitària Jesús Pradells.

L'exposició va ser creada inicialment per l'ONG Soka Gakkai Internacional i la Iniciativa de la Carta de la Terra, per a la Cimera Mundial sobre Desenvolupament Sostenible que es va realitzar a Johannesburg, on va obtenir el tercer lloc en la categoria d'exposició independent. La versió actualitzada de l'exposició vincula panells sobre l'estat del món amb un missatge esperançador sobre el potencial d'un sol individu, per a fer realitat un canvi positiu. El propòsit de l'exposició és promoure el desenvolupament sostenible arreu del món. Presenta fets i informació, a més d’esperança i inspiració. La mostra, produïda inicialment en anglés, ja ha sigut traduïda al castellà, xinés, japonés, francés, italià, alemany i àrab.

Una revolució silenciosa

Així mateix, el dissabte 12, a les 18.45 hores, es projectarà a la sala Aifos el documental Una revolución silenciosa, patrocinat per la Soka Gakkai Internacional i produïda pel Consell de la Terra, en col•laboració amb el Programa de les Nacions Unides per a la Terra i el Programa de Desenvolupament de les Nacions Unides. Una revolución silenciosa mostra el potencial que té una sola persona per a provocar una positiva reacció en cadena. Presenta casos d'estudi en què persones comunes estan assolint un impacte global amb accions a nivell local.

El primer és a Rajasthan, a l'Índia Septentrional, on “els recol•lectors d'aigües de pluges” del poble estan posant un fre al corrent de la pobresa i la fam. La segona història ens duu a Eslovàquia, on els membres d'una comunitat han ocupat un important paper en el llançament del primer projecte integral del món per a establir un mètode ambientalment segur de destrucció de contaminants que amenacen la salut. La història final presenta el Moviment Cinturó Verd de Kenya, de la premi Nobel Wandari Mattai, en el qual desenes de milers de dones del camp han combatut la desenfrenada deforestació del país plantant vint milions d'arbres.