LITERATURA ERÒTICA I COOPERACIÓ INTERNACIONAL

Eradicar la idea d'una Europa colonitzadora o matriarcal i instaurar el feedback com a única via per a la interculturalitat són uns dels objectius del curs de ”Cooperació universitària entre Europa i Llatinoamèrica”, que s’impartirà del 16 al 20 de juliol en el marc de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira, de la Universitat d'Alacant.

Dirigit pels professors Rafael Muñoz i Roberto Escarré, el curs permetrà a l'alumnat analitzar les tendències en les estratègies d'internacionalització de diverses universitats d'ambdós continents, a més de conèixer propostes d'estratègies i millores de les habilitats per a la consecució de fons d'activitats de cooperació. Durant una setmana, l'alumnat podrà compartir aula amb professionals d'universitats de l’estat espanyol, Holanda, Uruguai, Alemanya, Brasil, Colòmbia i Mèxic.

Erotisme en les lletres
Com escriu l'Arxiprest d’Hita, en referència a Aristóteles, i ens assenyala el professor Rafael Alemany, “el mundo por dos cosas trabaja: la primera, por haber mantenencia; la otra cosa era por haber juntamiento con hembra placentera. Panxa i llit, raons de ser fonamentals de l'ésser humà. ”Amor i sexe en els lletres valencianes medievals” és una interessant proposta que analitzarà la concepció de l'amor i el sexe en textos de la literatura romànica castellana i valenciana.

Aquests cursos formen part de l'oferta de cursos d'estiu de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira, que pot consultar-se des de www.univerano.ua.es