CONCERT DE LA JOVE ORQUESTRA DE LA GENERALITAT VALENCIANA

El dimecres 18 de juliol, a les 20.15 h, en el Paranimf de la UA, la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana celebrarà un concert sota la batuta del mestre Manuel Galduf. El repertori integra peces de Bizet, Manuel Palau i Stravinski. En el Concert Llevantí per a Guitarra i Orquestra, de Manuel Palau, tocarà com a solista el guitarrista Rafael Serrallet. El concert ha estat realitzat pel Vicerectorat d'Extensió Universitària, el Institut Valencià de la Música de la Generalitat Valenciana i la Universitat d'Estiu Rafael Altamira.

La Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana va ser creada per la Llei valenciana de la música al maig de 1998. Aquesta orquestra arreplega i continua la iniciativa de la Jove Orquestra de la Comunitat Valenciana, nascuda el 1991. El seu objectiu principal és contribuir a la formació de músics valencians menors de 26 anys, per mitjà de trobades i tallers anuals dirigits per destacats professors i compositors. Des de 2001 hi ha, així mateix, la figura del compositor resident de la JOGV, càrrec que ha correspost a César Cano (2001-2002), Ricardo Climent (2003-2004) i Andrés Valero-Castells (2005-2006). Actualment l'ocupa Miguel Gálvez-Taroncher. El director titular i responsable pedagògic és Manuel Galduf i compta també amb dos directors assistents, Hilari García i Juan Carlos Máñez, com a alumnes en pràctiques.

La Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana ha celebrat trobades a Altea, Sogorb, Borriana, Sant Vicent del Raspeig, Requena, Cullera, València i Castelló, i ha treballat amb mestres com Félix Ayo, Mihai Dancila, José Luis García Asensio, Alfonso Ghedin, Agustín Leon Ara, Joan Enric Lluna, Franco Petracchi, Vicens Prats, Mstislav Rostropòvitx o els grups Spanish Brass Luur Metalls, Amores i Quintet Costa, entre d'altres. El 2002 va participar en l'estrena mundial de la versió de Vladimir Vasiliev del ballet Romeo i Julieta, de Serguei Prokòfiev, que va dirigir Mstislav Rostropòvitx en el Teatre Principal de València. L'Orquestra ha estrenat, a més, les obres que hi han escrit César Cano, Ricardo Climent i Andrés Valero-Castells.

El 2003 va fer una gira de concerts amb Rostropòvitx per diverses ciutats espanyoles, i també amb Vadim Repin el 2005 i Otto Sauter el 2006. Ha actuat en dues ocasions en el Teatre Monumental de Madrid, concerts que han sigut retransmesos per RTVE. En el seu repertori destaca especialment la presència de música actual.

Jeux D’enfants - Suite- ........................................... Bizet (9’)

No. 1 Marcha
No. 2 Berceuse
No. 3 Impromptu
No. 4 Duo
No. 5 Galop

Concierto Levantino, para Guitarra y Orquesta........Manuel Palau (22’)
Solista: Rafael Serrallet

I Allegro non tanto
I I Larghetto
III Presto

II

Petrouchka .................................................................Stravinski (32’)
(Escenas burlescas en cuatro cuadros. Versión 1947)

Primer cuadro/Escena I
Feria de la semana de carnaval. Petrouchka.Danza rusa

Segundo cuadro/ Escena II
Petrouchka

Tercer cuadro/ Escena III
El moro. Danza de la bailarina.Vals

Cuarto cuadro/ Escena IV
Feria de la semana de carnaval. Danza de las nodrizas. Danza del campesino y el oso. Danza de los gitanos. Danza de los cocheros y los palafreneros. Máscaras. Pelea: el moro y Petrouchka. Muerte de Petrouchka. El policía y el charlatán. Aparición del fantasma de Petrouchka.

L'entrada és lliure, limitada a la capacitat de la sala.