ES POT MODELAR EL CERVELL?

Aprendre a construir els perfils psicològics d'assassins en sèrie i psicòpates pot semblar l'argument d'una sèrie de televisió de moda. No obstant això, qüestions com aquesta formen part del curs “Podem canviar? Com construir un cervell flexible”, que s'imparteix aquesta setmana en els Cursos d'Estiu Rafael Altamira. Dirigit pel catedràtic de Biologia Cel•lular de la Universitat d'Alacant, Joaquín de Juan, el curs ha desenvolupat una sèrie de tallers, amb els quals es complementen les ponències i classes teòriques. “Com construir el teu propi perfil” i “Com és i com funciona el cervell” han sigut dos d'aquests tallers en què s'han analitzat casos pràctics.

Segons De Juan, l'objectiu del curs és donar a conèixer les possibilitats que tot ésser humà té de modificar les seues conductes tant individuals com socials, a més d’explicar les possibles bases científiques dels comportaments que ens allunyen o aproximen a altres membres del grup i donar a conèixer l'estat actual del coneixement sobre les emocions i les possibilitats de modificar-les.

Els tallers pretenen introduir els participants en les tècniques actuals, que els convertisquen en els moduladors de les conductes pròpies. Es tracta d'entrenar els participants en tècniques que permeten encarar la vida d'una manera més satisfactòria.

La rehabilitació de les conductes delictives, la possibilitat de guarir els trastorns mentals o la possibilitat de crear un perfil psicològic concret seran alguns dels temes que s'abordaran fins al divendres.