INAGURACIÓ DELS CURSOS D'ESTIU DE LA UA

El 2 de juliol, la Universitat d'Alacant va fer la inauguració oficial de l'oferta de cursos estivals al campus i a les seus universitàries. En el marc de la Universitat d'Estiu Rafael Altamira, a les 12.00 h, el paranimf va acollir-ne la conferència inaugural, a càrrec del president de la Federació Espanyola de Bàsquet, José Luis Sáez, i el jugador i capità de l’Etosa, Lucio Angulo.

A més, es van inaugurar els Cursos d'Estiu al pati d'armes del Palau Comtal de Cocentaina, amb l'assistència del director del Secretariat de Cultura de la UA, Carles Cortés; la directora de la Seu Universitària de Cocentaina, Elena Ronda, i per part de l'ajuntament contestà, l'alcalde Rafael Briet Seguí i les regidores Rosa Segelles i Rosana Soler. Durant la inauguració dels Cursos d'Estiu, el Quartet Almus, quartet resident de la Universitat d'Alacant, va oferir un concert en què interpretà peces de Turina, Haydn i Heidrich, Bach, Haydn, Mozart, Beethoven, Schumann, Brahms, Wagner, Dvorak, Reger, a més de peces procedents del cinema de Hollywood, del jazz, del tango, etc. Així mateix, es va inaugurar una exposició titulada “Art nostre”, integrada per diverses obres de pintors de les comarques de l'Alcoià i el Comtat. La mostra s'exhibeix a la sala d'exposiciones del Palau durant el mes de juliol.

Paral•lelament, els cinquanta joves músics que formen l'Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA) van omplir de notes musicals el Teatre Chapí de Villena, a les 20,30 hores. L'actuació de la OFUA es va emmarcar en els actes d'inauguració dels Cursos d'Estiu que van tenir lloc en la Seu Universitària de Villena, que dirigeix el professor José Ángel Silva, i que versen sobre tecnologies de la informació i la comunicació, educació i medi ambient. L'Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA), dirigida per Mihnea Ignat, va oferir un recital amb peces de J. Sibelius i W.A. Mozart.