L'ESCOLA I LES NOVES TECNOLOGIES DE COMUNICACIÓ

Descobrir les possibilitats didàctiques de les TIC a l'aula d'educació infantil, primària i secundària, aprendre a implementar les TIC a partir d'experiències pràctiques, reflexionar sobre la importància que tenen i adquiriran les TIC quant a l'ensenyament i l’aprenentatge i analitzar les perspectives més innovadores respecte a la integració de les TIC a l'aula i del programari lliure són els objectius del Congrés Internacional Escola i TIC, que es desenvoluparà a la Seu Universitària de La Nucia del 3 al 4 de juliol.

El congrés, organitzat pel Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la UA, amb la col·laboració del Vicerectorat d'Extensió Universitària, començarà a les 10.30 h, amb la conferència inaugural “What Being a Theacher (Really) Means”, a càrrec de Cristopher Day, professor i director del Centre d'Investigació Educativa i Desenvolupament Escolar de la Facultat d'Educació de la Universitat de Nottingham. A les 11.30 h, es realitzarà la presentació d’estands d'empreses i productes relacionats amb les TIC en educació. A les 12.00 h. ponència a càrrec de Mariano Segura Escobar, director del Centre Nacional Informació i Comunicació Educativa.

A partir de les 16.00 h, es duran a terme els tallers “Construcció d'activitats col·laboratives amb Moodle”, “Eines 2.0: blocs i wikis”, “Tractament de la imatge digital amb Gimp”, “Gestió del web d'un centre educatiu amb l'aplicació gestió web educativa (gwe)”, “Webquest i constructivisme” i “FACIL, Factoria d'Activitats Combinades d'Informàtica i Llengua/Logopèdia”, que es desenvoluparan durant els dos dies. A les 18.00 h, conferència “Implicacions educatives del programari lliure en blended i e-learning”, per Albert Sangrà, professor de la Universitat Oberta de Catalunya i director de EduLab-UOC. Després d'aquesta ponència es realitzaran diverses comunicacions.

2a jornada

Les activitats del segon dia començaran a les 10.00 h, amb la conferència “Les TIC en l'àmbit educatiu”, impartida per Llorenç Valverde García, vicerector de Tecnologia de la Universitat Oberta de Catalunya. A les 11.00 h, Julio Cabero, de la Universitat de Sevilla, farà la conferència “Software libre algo más que el simple uso de software. Sus implicaciones y ventajas para la educación”. A partir de les 12.30 h, taula redona "El llibre: de l’analògic al digital”, coordinada pel professor de la Universidade Nova de Lisboa Carlos Correira. Després de les comunicacions de la vesprada, el professor Cosimo Laneve, degà de la Facoltà di Scienze della Formazione de la Università degli studi di Bari (Itàlia), tancarà les jornades amb “Analisi delle pratiche. Linee per una epistemologia della pratica degli insegnanti”.