II CONVOCATÒRIA DE 'MOSTRARI'

La Universitat d'Alacant ha convocat la segona edició de Mostrari, el festival biennal que tindrà lloc del 13 al 16 de maig a la Seu Universitària d’Alacant i al qual es poden presentar documentals de temàtica social, la producció o direcció dels quals estiga vinculada a una institució universitària o de grau superior de qualsevol país europeu. La durada dels documentals no ha de ser inferior a 20 minuts ni superior a 120. Els treballs han de ser posteriors a l’1 de gener de 2005.

Després de l'èxit de la primera edició, al maig de 2006, a la qual es van presentar 35 documentals arribats de Polònia, Romania, Bèlgica, Escòcia, Itàlia, Alemanya, Espanya i Eslovàquia, entre altres països del nostre entorn, la Universitat ha continuat l’aposta per Mostrari, el primer festival d'aquestes característiques a Europa, el qual ofereix als espectadors un nou espai d'exhibició a les pel•lícules de no ficció i alhora serveix de suport als joves creadors i a les institucions que els protegeixen. Amb aquesta finalitat, Mostrari lliura dos guardons: el que concedeix un jurat integrat per personalitats de reconegut prestigi i experts en documentals, dotat amb 3.000 €, i el que es lliurarà a la pel•lícula més votada pel públic assistent a les projeccions, que rebrà 2.000 €.

Durant la celebració de Mostrari es podran veure les pel•lícules seleccionades i alhora conèixer productors, realitzadors i experts en la matèria. Paral•lelament, tindrà lloc un cicle dedicat al documental clàssic europeu.

El termini d'inscripció finalitza el 21de gener. Per a recaptar més informació sobre les condicions de participació, podeu consultar la pàgina www.veu.ua.es/mostrari o posar-vos en contacte amb l'organització en el correu mostrari@ua.es.