CULTURA JAPONESA A TRAVÉS DEL TEATRE I LA DANSA

Un estudi de l'evolució artística, filosòfica, social i humana de la societat japonesa, a través de les seues expressions escèniques, essencialment el teatre i la dansa, és la temàtica del taller “Cultura, Teatre i Societat Japonesa”, que impartirà Joan Soler del 12 al 29 de novembre. El curs tractarà a fons el butoh, nom utilitzat per a referir-se a les diverses tècniques de dansa creades en 1950 per Kazuo Ohno i Tatsumi Hijikata quan, commoguts pels fatídics bombardejos d'Hiroshima i Nagasaki, comencen a buscar un “nou cos”, el cos de la postguerra. A més, com a clausura, es realitzarà una performance de les propostes sorgides durant el taller, amb la doble finalitat de donar a conèixer aquest treball i experimentar de manera pràctica els coneixements adquirits durant el curs.

Joan Soler, llicenciat en dramatúrgia i direcció escènica per la Reial Escola Superior d'Art Dramàtic de Madrid (RESAD), ha format part, durant els quasi nou anys d'estada al Japó, del Kazuo Ohno Dance Institute, primerament com a alumne i després fent gires nacionals i internacionals amb diversos espectacles. Durant 2004 i 2006 participà com a assistent del mestre Yoshito Ohno, fill de Kazuo Ohno, en els cursos de butoh organitzats tant al Japó com en l'estranger. En 2005 estrenà com a director I Shin (En cos i ànima), espectacle de butoh per a Yoshito Ohno, en el marc del Festival de Kazuo Ohno 2005, al teatre Fonte de la ciutat de Yokohama (Japó).

Matriculació
Punt d'Informació Cultural (PIC)
ofi.cultura@ua.es