MARGO GLANTZ O L'INTIMISME DE LES LLETRES MEXICANES

L'escriptora mexicana Margo Glantz participarà el pròxim divendres, dia 2 de novembre, en una nova sessió de les trobades amb escriptors llatinoamericans que tenen lloc en la Seu Universitària d'Alacant. Margo Glantz ha impartit conferències i un curs de doctorat a la Universitat d'Alacant. Durant la seua conferència, que tindrà lloc a les 20.15 h, l'autora mexicana exposarà, des de la seua visió intel·lectual i intimista, el panorama que actualment travessen las lletres mexicanes.

Especialment coneguda pels seus treballs en prosa, l'escriptora és, a més professora emèrita de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic i del Council of the Humanities Fellow de la Universitat of Pricenton (Estats Units), investigadora, periodista i traductora.

Entre les nombroses distincions que ha rebut, destaquem els premis Magda Donato (1982), Xavier Villaurrutia (1984), Universitat Nacional (1991), les beques Rockefeller (1996) i Guggenheim (1998), la condició de finalista del XX Premi Herralde de Novel·la (2002) per El rastro, el premi Sor Juana Inés de la Cruz (2003) i el doctorat honoris causa per la Universitat Autònoma Metropolitana (2005). És autora de Las mil y una calorías (1978), Las genealogías (relat autobiogràfic de 1981), Apariciones (1996), Zona de derrumbe (2001), El rastro (2002) i Historia de una mujer que caminó por la vida con zapatos de diseñador (2005). Com a investigadora destaquem Narrativa joven de México (1969), Onda y escritura, jóvenes de 20 a 33 (1971), Síndrome de naufragios (1984), Borrones y borradores. Ensayos sobre literatura colonial (1992), Alvar Núñez Cabeza de Vaca, Notas y documentos (1993), Esguince de cintura, ensayos sobre narrativa mexicana del siglo XX (1994), La Malinche, sus padres y sus hijos (1994),Sor Juana: la comparación y la hipérbole (2000), etc.

El cicle, que coordinen els professors José Carlos Rovira i Carmen Alemany, compta amb el patrocini del Vicerectorat d'Extensió Universitària, la Seu universitària d'Alacant i el Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti.

Les sessions

El cicle constarà de set sessions, des d'octubre de 2007 fins a maig de 2008. Les sessions tindran una periodicitat mensual i es realitzaran de vesprada, a les 20.15 h.

Divendres 2 de novembre
Margo Glantz (presentació a càrrec de Beatriz Aracil)

Divendres 11 de gener
Dante Liano (presentació a càrrec de Remedios Mataix)