ALBERT HERNÀNDEZ EN 'ESCRIURE EL PAÍS'

L'escriptor Albert Hernández i Xulvi (Catarroja, Horta Sud, 1942) participarà el 14 de novembre, a les 20.15 h, en una nova sessió del cicle “Escriure el País. Relats de les nostres comarques”, que té lloc a la Seu Universitària d'Alacant. Guanyador de premis com l’Enric Valor de Novel·la (2006), que organitza la Diputació d'Alacant, per Tango de l'anarquista, o del premi Vila-Real de Teatre (2005), per Sense papers, Hernández i Xulvi és un autor que ha freqüentat diversos gèneres, però s'ha dedicat més al món de la novel·la, també en la vessant infantil i juvenil.

Com a novel·lista per a adults, ha publicat Dafne, l'última nuesa (1990), No mireu per l'ull del pany (1991) o L'últim somni (1994). Va aconseguir, però, el seu nivell més celebrat amb el premi Vila de Perpinyà, el 1997, amb Temps de fang, una recreació de la postguerra a la seua població natal. Publicada per Edicions 62 a Barcelona, Temps de fang li valgué igualment el premi de la Crítica de l’Institut Interuniversitari de Filologia l'any 2000.

A més d'altres novel·les, Hernàndez Xulvi ha publicat diversos llibres de contes i relats, entre els quals destaquen La síndrome i altres històries (1989) i Històries inquietants (1996). La seua obra per a xiquets i joves ha tingut molt bona acollida; podem ressenyar El capità pèrtil (1990) o Estiu a l'albufera (1996). Ha publicat també un llibre de poemes, Els branques de l'om fosc (1999), amb què va guanyar el premi Francesc Badenes Dalmau.

Una altra faceta que cal destacar de la seua obra és la dedicació al món del teatre. Fins ara, ha publicat quatre llibres, entre els quals destaquen Amistes (2002) o Sense papers (2005), i ha guanyat en dues ocasions el premi de teatre Ciutat de Vila-Real. Totes les seues obres han sigut representades.