'FLEURETTE' EN EL DOCUMENTAL DEL MES

Coneixem realment els qui ens són més pròxims? Els volem conèixer? I ells, volen que els coneguem? En el documental portugués Fleurette, de Sérgio Tréfaut, el director intenta comprendre el tèrbol passat de sa mare. Malgrat la seua resistència a respondre a les preguntes, a poc a poc acaba revelant esdeveniments secrets que havia oblidat voluntàriament.

De la mà de Fleurette, una dona de 79 anys, es proposa una revisió d'un gran període del segle XX: des de la França dels anys quaranta, amb fragments d'una història d'amor i odi, de col•laboracionisme i neutralitat, fins a la Revolució dels Clavells a Portugal l'any 1974 .

Fleurette, però, no vol parlar. Hi ha episodis de la seua vida que oblidà deliberadament. Lentament, de la mà del seu fill, la dona revela una estratègia personal d'autodefensa contra l'aïllament, les mentides estructurades, la violència silenciada. Un al•legat a la reflexió sobre el coneixement que tenim de les persones que ens envolten.

Fitxa tècnica
Portugal - 2002 - 80 minuts - color
Direcció: Sérgio Tréfaut
Guió: Sérgio Tréfaut
Producció: Filmes do Tejo
Direcció de fotografía: João Ribeiro
So: Pedro Figueiredo
Muntatge: Pedro Duarte / Jorge Divo / Andreia Bertini / Pedro Ribeiro
Coproducció: RTP (Portuguese Television), amb el suport d’ICAM (Portuguese Institute for Cinema, Audiovisual and Multimèdia)

Versió original en portugués i francés, subtitulada en català

Cinema Navas, a les 20.00 h i 22.00 h, al cinema Navas.
Entrada lliure