SENDES I CARENES D'ENRIC VALOR

Homenatjar Enric Valor, divulgar i promoure la lectura de les seues rondalles i donar a conèixer el paisatge i la geografia que les van inspirar són els objectius de la mostra “Sendes i carenes d'Enric Valor”, que ha organitzat la Universitat d'Alacant amb la col·laboració d’Escola Valenciana, dins del cicle cultural de la sala Aifos “Cultura Valenciana”, que es desenvolupa al campus del 23 de novembre al 17 de gener.

L’exposició mostra cites literals de les rondalles al costat d'imatges que mostren els escenaris on Valor les situa i recrea. Per als coordinadors de l’exposició: “Les Rondalles de Valor, publicades entre 1950 i 1976, són un salvament apassionat de la llengua i de la tradició cultural nostres, un recorregut admirat sobre la terra pròpia, el llegat d'un home savi, seré, amable i optimista malgrat els temps difícils”.

Així mateix, el cicle “Cultura Valenciana” inclou altres activitats com l'obra teatral Canvi Climàtic Circus, de la mà de l’incombustible Xaxi Castillo, que es representarà al paranimf de la UA el 21 de novembre, a les 20.00 h. Amb la seua fórmula de teatre còmic, dinàmic i popular, la companyia Pot de Plom denuncia els desastres del canvi climàtic, com ara l'escalfament global, l'efecte hivernacle, la pujada del nivell del mar, el desglaçament dels pols, les sequeres, la revolució de la fauna i flora, la desforestació i el G-8.

L'última activitat del cicle tindrà lloc el 16 de gener: una actuació relacionada amb la dansa tradicional valenciana. El grup Salpassa, dirigit per Daniel Alberola, omplirà l'auditori universitari amb els balls i les melodies tradicionals de l'espectacle Íntim. Murmuris a plena llum de dues dècades de vida, un repàs en primera persona de la seua trajectòria al llarg de vint anys.