UNA EXPOSICIÓ I UN CDROM ABORDEN LA FIGURA D'ENRIC VALOR

La Universitat d’Alacant en col•laboració amb Escola Valenciana va a difondre la figura d’Enric Valor tant a la comunitat universitària com a la societat alacantina a través d’una exposició i la presentació d’un cdrom interactiu.

L’EXPOSICIÓ
Dijous 29 de novembre a les 13 hores s’inaugura a la Sala Aifos de l’Edifici C de La facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat d’Alacant l’exposició itinerant organitzada per Escola Valenciana sota el títol Sendes i Carenes d’Enric Valor. Aquesta exposició ha estat en nombroses poblacions de les nostres comarques i ara, en col•laboració amb el Secretariat de Cultura de la Universitat d’Alacant, arriba a Alacant i podrà ser visitada fins el 19 de desembre.

Els objectius de l'exposició són fer un homenatge a Enric Valor, divulgar les seues rondalles i promoure'n la lectura, així com fer conéixer els paisatges i la geografia que el van inspirar a través de 15 panells.

Els panells contenen textos de Valor i fotografies. Els textos, són citacions literals extretes d'una rondalla i fan referència als paisatges, a les accions o als personatges que hi apareixen. De costat als textos, apareixen les fotografies on Valor va situar i recrear la mateixa rondalla.

EL CDROM INTERACTIU SENDES I CARENES, EL MÓN D’ENRIC VALOR

D’altra banda, el mateix 29 de novembre, a les 13:15 hores, Víctor Labrado, l’autor dels continguts del cdrom interactiu sobre les rondalles d’Enric Valor, farà una presentació d’aquest material audiovisual a l’Aula Magna de la facultat de Filosofia i Lletres. Aquest acte ha estat organitzat pel departament de Filologia Catalana de la Universitat d’Alacant.

Aquest és el segon volum que edita Escola Valenciana dins de la col•lecció audiovisual l’Àlbum.

El cdrom interactiu es basa en les populars rondalles d’Enric Valor, recreades amb animacions de ninots de ceràmica popular valenciana del s. XVII en dues dimensions combinades amb els paisatges reals on Valor situa les seues històries.

Es tracta d’aventures interactives dirigides a xiquets i xiquetes d’educació Infantil i Primària, un recurs idoni per a treballar a l’aula, però també per a disfrutar en família.

L’objectiu del CDROM és que es puga treballar el contingut de diverses maneres i aconseguir acostar als més menuts la figura d’Enric Valor i la seua literatura, així com les característiques del tipus de narració que és la rondalla: un relat breu, popular, sovint de transmissió oral, de caràcter fantàstic, llegendari o amb elements reals, i destinada especialment a l'entreteniment dels xiquets.