TRADICIONAL CONCERT DE NADAL

El tradicional concert de Nadal que cada any ofereix la Universitat d'Alacant comptarà en aquesta ocasió amb convidats de luxe. L'Orquestra Filharmònica de la UA actuarà acompanyada de l’Orfeó d'Aldaia i els solistes Pilar Moral (soprano) i Isidro Anaya (baríton). El repertori, l’integren peces de tradició nadalenca, com ara Adeste Fideles de J. Reading o El Messies de Haendel, a més d’altres com el Réquiem de G. Fauré.

Una altra de les novetats d'enguany és que el concert de Nadal tindrà lloc primerament a Aldaia (Horta), el dissabte 15 de desembre, a les 22.30 h, a l'església de L’Anunciació i l'endemà, diumenge 16 de desembre, a la cocatedral de Sant Nicolau d'Alacant, a les 20'30 h. L'entrada, per a ambdós concerts, és lliure i limitada a la capacitat dels temples.

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant es va crear pel novembre de 2005 i actualment està formada per 50 joves intèrprets amb una gran formació musical. N’és el director Mihnea Ignat (Craiova, Romania, 1980), format a Bucarest i Viena. L’OFUA ha actuat amb professionals del prestigi de Miguel Ángel Estrella, el jove pianista de la Universitat Nacional de Música de Bucarest Silvan Negritiu o la virtuosa pianista Alina Artemeyeva, de l'Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid.

El Orfeó d'Aldaia es va fundar l’any 1972 i, des d’aleshores, la seua trajectòria ha sigut guardonada amb nombrosos premis en certàmens estatals. A més de ciutats com Madrid, Múrcia, Barcelona o Girona, ha fet gires per Txecoslovàquia, França i Itàlia. Algunes de les seues interpretacions han estat enregistrades en CD. Des de 1999, l'Orfeó està dirigit per Francesc Valldecabres, titulat en Direcció, Improvisació i Acompanyament, Piano i Composició en el Conservatori Superior de València, on fa classe de Llenguatge Musical i Acompanyament. Des de 2005, compagina el treball al capdavant de l'Orfeó amb la direcció del grup Ricercare, que es dedica a la recuperació del repertori valencià anterior a 1800. Ha col·laborat, com a continuista amb grups com Capella Saetabis, Ensemble Cabanilles, Turiae Camerana, La Escaramuza, etc.

Els dos solistes que acompanyaran les formacions són la soprano valenciana Pilar Moral i el baríton Isidro Anaya. Formada a Itàlia, Londres i Alemanya, Pilar Moral ha actuat amb The Sixteen, OBC, Orquestra de València, Collegium Instrumentale, Orquestra Simfònica de les Balears, Orquestra Ciutat de Granada, Real Filharmonia de Galícia i grups com Capella de Ministrers, Música Ficta o Capella Saetabis, entre d’altres.

Isidro Anaya ha cantat en les sales i teatres més importants de l’estat espanyol les principals peces operístiques. Ha cantat amb Folía, Capella Reial de Madrid, Orquestra de RTVE, etc. en festivals de gran prestigi internacionals sota la direcció de K. Khan, C. Badea, A. Leaper, I. García Asensio, M. A. Gómez Martínez, O. Gersensohn, I. Yazici, J. De Eusebio o C. Soler, entre d’altres.

Fitxer adjunt: invitación