CONCHITA PRESENTA "NADA MÁS" AL PARANIMF

Conchita és la gran sorpresa de la música espanyola, cosa que té un particular valor i significació perquè és una artista diferent. Cantant i compositora del seu propi repertori, les cançons de Conchita barregen ingenuïtat, malenconia, fragilitat, enigma, minimalisme, tendresa i fortalesa. Pel juliol de 2007 va publicar a Espanya el seu àlbum “Nada más”i les seues cançons agredolces han anat calant a poc a poc, deixant un sabor que roman. Si el seu primer senzill Tres segundos va ser un èxit popular, la cançó Nada que perder, segon senzill de l'àlbum, ha superat totes les expectatives. Conchita estarà al paranimf de la UA el pròxim 28 de febrer, a les 20.00 h.

“Les cançons de «Nada más» són retalls de la meua vida” diu Conchita, qui sota una aparent capa d'innocència, enganxa i sedueix. Senzilla, tendra i amb un punt naïf, és fràgil i enèrgica en la seua veu; dolça i amb un posat amarg en les seues lletres, amb una sensibilitat especial i amb una inspiració com a compositora difícil de trobar. “Em van regalar una guitarra i vaig començar a compondre. Sense cap raó especial, tampoc en cercava. Simplement va eixir” afirma, mentre parla de Françoise Hardy, Henry Salvador i Edith Piaf com a primers records musicals de la seua infància i de Jorge Drexler, Corinne Bailey Rae i Iván Ferreiro com a artistes que admira.

“Nada más” ofereix 13 cançons que cerquen encisar des de la naturalitat. “Crec que el que faig és bastant senzill, sobretot les lletres”, diu. Produït per Juan Luis Jiménez (Presuntos Implicados) i amb Antonio Vega (Nacha Pop) com a convidat especial en la cançó Y ahora qué (“He aconseguit un dels meus somnis: cantar amb ell”), “Nada más” no és comparable al treball de cap altre artista perquè, com diu Conchita, “componc per a mi. No pense en la gent ni en el que vull transmetre”.

La carrera de Conchita ha arribat al seu moment més dolç i ja ningú pot discutir que és l'artista revelació de l'últim any. Nada que perder és el número u de les llistes de ràdio espanyoles, per davant de Juanes, Merche, Alicia Keys o Chambao. A això s'afigen un disc d'or per “Nada más”, trenta-dos setmanes als primers llocs de les llistes, dos discos de platí en la llista de descàrregues de cançons (26 setmanes en la llista amb Nada que perder), dos platins més en la llista de tons originals (26 setmanes amb Nada que perder) i dos nominacions als premis Principales (millor cançó i artista revelació).

Organitzat amb la col·laboració de Cadena 100
Esgotades les invitacions