DUES ÀNIMES SOLITÀRIES ES TROBEN EN 'SINGAPUR'

“La història d'una persona que, jugant-se la vida, arriba des del continent africà i es troba amb una xica que no vol seguir vivint, ja que és tan apassionada que troba molt difícil el fet d'existir” és, segons explica el director, actor i autor Pau Miró, el tema principal de l'obra teatral Singapur, que es representa el 19 de febrer, al paranimf de la Universitat d'Alacant, a les 20.00 h.

El muntatge, a càrrec de la companyia Teatre de Ponent, s'emmarca en el Projecte T6, un programa que el Teatre Nacional de Catalunya dedica especialment a la promoció i estímul de l'escriptura teatral contemporània. Singapur està dividida en tres parts (“L'home dels sabates blanques”, “Bosc” i “Singapur”) i compta amb les actuacions de tres actors de l'escena teatral i televisiva tant catalana com espanyola: Ferran Rañé, Laia Martí i Amedé Nwatchok.

Singapur, escrita al llarg de 2006 i 2007, “és una obra dura, però amb un sentit de l'humor subtil que està sempre present, des de l'inici fins al final de la representació”, afirma Miró. “Sense ser maniqueu, situe els personatges junts i ells s'ajuden, comencen a tenir una gran complicitat i sembla que açò els durà la felicitat, encara que no siga així”. Amb relació als elements més tècnics, el director opina que es tracta d'una obra “amb una gran complexitat en l'escenografia, ja que cada part és diferent”.

El director de l'obra

Malgrat la seua joventut, Pau Miró té una àmplia experiència professional en el món del teatre, tant en la interpretació com en la creació. Com a autor, ha participat en seminaris de la Sala Beckett, amb prestigiosos professors com Sergi Belbel o Juan Mayorga. Abans de Singapur, Miró ha escrit obres com Plou a Barcelona, que ha obtingut reconeixement internacional, i Somriure d'elefant, que es va escenificar en el Festival Grec 2006. Com a actor, ha format part del repartiment de nombroses obres i, en televisió, ha participat en sèries com Plats bruts, No n'hi ha prou i Bohèmia.

Entrades en FNAC, Servicam, llibreria Compas i una hora abans de l'actuació al paranimf de la UA.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer