"EXPLOREM LES CRUÏLLES ON L'ELECTRÒNICA ES TROBA AMB EL POP"

El pròxim dimecres 20 de febrer, a les 20.00 h, la banda de pop electrònic Dorian presentarà, al paranimf de la UA, el seu nou treball “El futuro no es de nadie”, un àlbum poètic amb 10 composicions que combinen l'electrònica contemporània més melòdica, la tradició del millor pop espanyol i l'energia i la urgència del rock. Veu ha parlat amb Marc, vocalista, guitarra i responsable de programacions de Dorian.

Quins van ser els vostres inicis en el món de la música?

Des que tenia catorze anys compose i toque cançons amb grups. Fa sis anys fundàrem Dorian i, des del principi, ens vam adonar que estàvem desenvolupant un so especial. Els inicis van ser duríssims. Concerts mal pagats, enregistraments sense pressupost i tot l’infern que cal passar per a saber apreciar el que és bo. Després va arribar el nostre primer disc, “10.000 Metrópolis”, amb el qual ens férem un lloc a l'escena. “El futuro no es de nadie” és el disc que ens ha dut a tocar per tot Espanya i ara arreu del món! Així doncs, hi ha molt treball darrere d'aquest grup.

Les vostres lletres són poètiques i compromeses, però no exactament polítiques, què és el que intenteu transmetre al públic?

La classe política d'aquest país ha passat huit anys parlant d'ETA, mentre els especuladors de la construcció han fet i desfet a cor què vols i la inflació s’enfilava pels núvols. Ara que estem d'eleccions tots parlen d'economia i de la butxaca dels espanyols. És lamentable i aquesta és la classe de coses que ens provoquen una ràbia incontenible. Aquesta ràbia és la gasolina de les nostres cançons… I també l'amor, l'amistat i valors com l'honestedat, el fet de no vendre el teu art ni la teua vida; d'això parlen les cançons de Dorian.

Creieu que l'art té responsabilitat social?

L'art no pot canviar la societat, però sí que pot posar el dit a la nafra, pot dir “Eh, que ací està passant açò i allò!” No obstant això, la major responsabilitat social de l'art és aportar un poc de bellesa a aquest món.

Quin ha sigut el procés de creació d’”El futuro no es de nadie”?

Un any a l'estudi d'enregistrament que quasi ens torna bojos! Ha sigut un no parar d'explorar les cruïlles en què la música electrònica es troba amb el pop.

Què significa el títol del disc?

“El futuro no es de nadie” tracta d'expressar la vella idea que el futur de les persones no està escrit, sinó que es fa dia a dia. Només existeix el present, un present que, treballant i fent el teu camí, pot anar carregant-se de futur. Nosaltres no vam imaginar mai que acabaríem tocant als Estats Units o Mèxic!

Què hi ha d'innovació en les vostres composicions?

No crec que es puga dir que Dorian és un grup que innova. El que sí que és cert és que hem tractat d'aportar un so més fresc a l'escena pop espanyola. L'electrònica és com una paleta per a pintar cançons, és una llàstima donar l'esquena a les possibilitats que ofereix.

Quines són les vostres principals influències?

Radio Futura, The Smiths, Underworld, Bod Dylan, Nacha Pop i Aphex Twin...

Amb quines bandes del panorama actual espanyol us sentiu identificats?

N’hi ha de molt bones actualment i totes omplin els concerts fins al capdamunt. Facto de la Fe, Mendetz, Delorean i Nacho Vegas estan molt bé.

Entrades: FNAC, Servicam, llibreria Compas i una hora abans de l'actuació al paranimf.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer