SELECCIONADES 19 OBRES DE LES 54 PRESENTADES A MULIER MULIERIS '08

La multiplicitat de veus presentades, a través de diversos plantejaments tècnics, sempre en l'avantguarda més eclèctica, han sigut, juntament amb la quantitat d'obres presentades i l'excel·lent qualitat artística i tècnica de les propostes, les principals característiques de la segona edició de la convocatòria d'Arts Plàstiques de la Universitat d'Alacant “Mulier Mulieris '08”. De les 54 propostes presentades, arribades d’arreu de l’estat, el jurat n’ha triat 19, que podran veure's al Museu de la Universitat d'Alacant, a partir del 4 de març, dins dels actes organitzats amb motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora.

Instal·lacions multimèdia aproximen l'espectador a la barbàrie de la lapidació o la violència de gènere, videocreacions que reflexionen sobre les dificultats d'integració de la dona en l'àmbit laboral o la construcció de la identitat, fotografies que aïllen paisatges domèstics o testimonien processos dolorosos d'assimilació de rols femenins, escultures concebudes com a homenatges a la maternitat, que recuperen records infantils, es defensen de les falses abraçades o reflexionen èticament i estètica sobre la reproducció assistida, etc. Són peces construïdes des de la ironia, el compromís, l'admiració, el conflicte interior, el dolor, l'anul·lació o els desafiaments futurs. Una oportunitat per a acostar-se, des d'una mirada social, a la creació artística més recent.

Un grup d'experts de diversos àmbits docents i professionals va seleccionar, el passat 24 de gener, les obres que conformaran l'exposició de la II Convocatòria d'Arts Plàstiques “Mulier, Mulieris ‘08”. El jurat, l’integrave Teresa Lanceta Aragonés, artista; Josefa López Poquet, professora de pintura en la Universitat Politècnica de València i artista; Reyes Martínez Fuentes, galerista; José Piqueras Moreno, professor de Sociologia de la Universitat d'Alacant, i el director del MUA Mauro Hernández Pérez.

Els artistes escollits

Els artistes que han sigut seleccionats en aquesta convocatòria són Immaculada Abasta, Milagros Angelini, Penélope Castaños, Cristina Fontsaré, Noelia García, Mabel Martínez, Sonia Massó, Ana Maya, Mar Modolell, Alba Moreira, Marian Navarro, José Luis Pérez, Rosa Salas, Bruma Schlotchmann, Rosa Serna, María Jesús Suárez, Erika Trejo, David Trujillo i Salvi Vivancos.

D’acord amb les bases de la convocatòria, el MUA ha adquirit tres peces per a incorporar-les a la seua col·lecció.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer