UNA DIVERTIDA REFLEXIÓ DE JUAN DIEGO BOTTO SOBRE LA LITERATURA I EL TEATRE

Les actuacions d'arts escèniques del paranimf de la UA començaran el dijous 14 de febrer, amb una divertida reflexió sobre la literatura i el teatre escrita per Juan Diego Botto, actor reconegut per la seua versatilitat i per papers que han emocionat el públic, com ara Hache en el film d’Aristaráin Martín (Hache) o el fill de papà desfasat d'Historias del Kronen. Es tracta obra La última noche de la peste, dirigida per Víctor García León, que es representarà a les 20.00 h a l'escenari universitari.

“El primer que caldria dir d'aquesta obra ―assenyala García León― és que està escrita per un estupend dramaturg, ja que Juan Diego Botto, a més de molt bon actor, escriu molt millor del que la gent creu, perquè sembla que si fas una cosa bé ací acaba tot”. En La última noche de la peste, dos escriptors estan tancats en una habitació la nit abans de lliurar una versió teatral de La pesta, de Camus. El conflicte està servit: les discussions entre ells esclaten per les diferents visions que tenen del text i del teatre en general. Sobretot quan de l’àmbit professional es passa al personal. “Els dos actors mantenen una discussió interminable sobre una tasca que no té conclusió. Són com dos personatges de Beckett passats de rosca, una paròdia sobre el teatre espés”.

Raúl Arévalo i Manuel Solo són els actors que representen les seues posicions a l'escenari i menen l'espectador a reflexionar “sobre com és de ridícul finalment el teatre, perquè el que fem, encara que a nosaltres ens semble molt important, és contar una història, que en realitat és una cosa intranscendent, però que mostra la vanitat sense límits d'aquest ofici”, comenta el director. No obstant això, García León recalca que l'obra no és densa, sinó “divertida i amena” i adverteix que no vol que “cap espectador es quede sense veure l'obra perquè el títol semble sinistre”.

Botto al campus

L'endemà, Juan Diego Botto participarà en la taula rodona “El teatre: retrat dels joves i la societat”, que se celebrarà a la sala de graus de la Facultat de Dret, a les 12.00 h. A l'acte també estaran presents el vicerector d'Extensió Universitària, Jesús Pradells Nadal; el president del Consell d'Alumnes de la UA, Cristian Sirvent Carbonell. Moderara el catedràtic de Literatura Espanyola i expert en temes cinematogràfics i teatrals Juan Antonio Ríos Carratalà.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer