"DEL MORAT AL NEGRE", A NOVELDA

El 3 de març s'inaugurarà a la sala d'exposicions de la Casa de la Cultura de Novelda la mostra “Del morat al negre: violència de gènere a través de la premsa gràfica alacantina”, en la qual s'exhibeixen una vintena d'imatges cedides per onze fotoperiodistes de diversos mitjans de comunicació alacantins. La inauguració tindrà lloc a les 20.00 h, amb la presència de l'alcalde de Novelda, Mariano Beltrán, i la directora del Secretariat d’Extensió Universitària, Josefina Bueno.

L'exposició és una denúncia pública, adreçada a sensibilitzar els governs, institucions públiques i privades, autoritats locals, associacions i particulars sobre la necessitat d'acabar amb qualsevol atemptat contra la dignitat, la integritat i la vida de les dones. La duresa del tema ha d'exposar-se sense vels, des de l'actualitat i l'impacte d'unes imatges que esglaien per la seua irracionalitat.

Segons el comissari de la mostra, Àngel García Català, “les fotografies ens mostren els rostres de víctimes i botxins i ens allunyen de les estadístiques anònimes per a convertir-nos en el jurat popular que emet una condemna unànime, sense fissures, contra la barbàrie del terrorisme domèstic”. L'objectiu és apropar l'espectador a aquesta greu tragèdia humana i social, des de les referències visuals més pròximes geogràficament i temporalment, ço és, a través de les fotografies de premsa que quasi diàriament donen testimoniatge de la por, el dolor i la impotència que han patit centenars de dones al nostre país durant els últims anys.

Els fotoperiodistes representats en la mostra són Rafa Arjones, Carratalà, Pilar Cortés i J.P. Reina del diari Información; Alex Domínguez, Francisco Guillén, José Iglesias i Roberto Milán de Las Provincias; Pep García Morell i Manuel Lorenzo de l'Agència EFE i Leslie Hevesi d'El Mundo.