LA UA APOSTA PEL CINEMA D'ESTRENA I ELS DOCUMENTALS EN VALENCIÀ

La Universitat d'Alacant, en la seua aposta per divulgar el cinema en valencià a d'Alacant, ha organitzat el cicle “Cinema en valencià”, que va començar el passat mes de gener als cinemes Astoria, amb pel·lícules d'estrena doblades a la nostra llengua. Fins al moment, el cicle ha tingut una bona acollida, amb més de 1.700 espectadors, i continuarà fins al 24 d'abril amb títols com Els 4 fantàstics i en Silver Surfer, L'última legió i Les cròniques de Spiderwick. Una altra activitat que la UA ha posat en marxa és “El documental del mes”, un interessant cicle que exhibeix documentals internacionals en versió original amb subtítols en català, un projecte que tracta de divulgar productes de gran qualitat que no arriben a les pantalles de cinema.

Cinema en Valencià
Amb relació al cinema en valencià, el 10 d'abril es projectarà Els 4 fantàstics i en Silver Surfer, en què els personatges de Stan Lee s'enfronten al repte més gran amb què s’han trobat fins ara: Silver Surfer arriba a la Terra per a preparar-ne la destrucció. Mentre recorre el món sembrant el terror, Reed (Ioan Gruffud), Sue (Jessica Alba), Johnny (Chris Evans) i Ben (Michael Chiklis) han de desentranyar el misteri abans que arribe la fi. El següent títol, L'última legió, arribarà el 17 d'abril. Es tracta d'una pel·lícula d'aventures que narra la història d’Excalibur, l’espasa forjada per a Juli Cèsar, i com, amb l'ajuda d'uns valerosos homes, un jove Cèsar va poder desfer-se dels bàrbars i arribar a Anglaterra on, amb l'ajuda de Merlí i un valent general romà, es va convertir en el rei Artur. Finalment, el 24 d'abril es projectarà Les cròniques de Spiderwick, un bell conte sobre la valentia, el coneixement i la responsabilitat basada en les novel·les infantils de Tony di Terlizzi i Holly Black. Dirigida per Mark Waters, la cinta gira al voltant d'una família disfuncional, que es topa de manera accidental amb un llibre màgic, escrit per un dels seus avantpassats, Arthur Spiderwick, que es troba ocult en una antiga casa de la família, a causa del seu perillós contingut.

El Documental del Mes

En el marc del cicle “El documental del mes”, el 4 d'abril s'exhibirà, a la Seu Universitària d'Alacant, The Champagne Spy, de Nadav Schirman. El film, en versió original en hebreu, alemany, francés, anglés i subtítols en català, és un documental dramàtic basat en un fet real, amb un estil fi i commovedor i imatges d'arxiu, que s'endinsa en el viatge d'un fill per a desxifrar les identitats del seu pare: un espia de carn i os. Aquest documental ha obtingut nombrosos premis com el premi al millor documental als
Israeli Film Academy Awards 2007 i al Palm Springs International Film Festival 2007, entre d’altres. El 2 de maig arribarà a la pantalla de la Seu The Monastery, de Pernille Rose Grønkjær, una pel·lícula danesa que narra el somni del senyor Vig, amb 86 anys, de convertir un castell ruïnós en un monestir ortodox. El documental va ser, en 2006, la pel·lícula guanyadora del Festival Internacional de Documentals d’Amsterdam.

Cicle “Cinema en valencià”: sessions a les 18.00 h, 20.15 h i 22.30 h. Entrada gratuïta amb la TIU de la UA i reduïda per al públic en general.

Cicle “Documental del mes”: sessions a les 20.00 h i 22.00 h. Entrada lliure.