PINZELLADES SOBRE L'ADOLESCÈNCIA EN 'MANIÀTICS'

“Ivan, com a revenja, tanca la seua germana Laura al bany, però ella hi troba el diari del germà i comença a llegir-lo…”. Aquest és, segons comenta el director Pere Marco, l'inici de la comèdia Maniàtics, un text àgil, amb ritme de sitcom, escrit pel jove dramaturg Jerónimo Cornelles i produït per la companyia suecana Maduixa, que tracta d'aprofundir en els problemes i interessos dels adolescents. “Pràcticament, s’hi toquen tots els temes que poden preocupar en l'adolescència, com el sexe, l'homosexualitat, les drogues, les relacions familiars, l'avortament… però no d'una manera moralitzadora, sinó com a pinzellades sobre la vida de l'adolescent”. L'obra es representarà el 9 d'abril, a les 12.00 h, al paranimf de la UA.

Però no només Laura llig el diari del seu germà. Ell va a l'habitació d'ella i també troba el seu. A partir d'aquest punt, s'estableix un diàleg entre els germans, que els fa aprofundir en la seua relació. “Per a mi ―comenta Marco―, hi ha un moment fonamental que ho resumeix tot: quan ella per fi ix del bany i diu “Hem parlat més en una hora que en setze anys de vida”. Això desvetlla una de les característiques fonamentals d'aquests anys, en els quals la comunicació amb la família és quasi nul•la i es mira més als amics”.

Enfocada cap a un públic juvenil, Maniàtics és un encàrrec de Maduixa Produccions a Jerónimo Cornelles per a tractar el tema de l'adolescència. A partir de diferent bibliografia, entre la qual hi ha la novel•la Historia d'un jove maniàtic, d'on sorgeix el títol, Cornelles elabora una obra de diàlegs atractius, en la qual destaquen les interpretacions dels actors: l'actriu alacantina Lara Sanchis, que ha treballat en les companyies Albena Teatre i Jácara Teatre, i la del seu company de repartiment, Joan Santacreu, que ha participat en diverses sèries i programes de Canal 9 i en l'anterior producció de Maduixa, Món otonia.

Invitacions a la sala Aifos de la UA.