COMENÇA "PARANIMF FESTIU" AMB L'EXPERIMENTACIÓ DE LA DANSA

El pròxim 13 de maig, començaran les actuacions de “Paranimf Festiu”, en què s'engloben les produccions pròpies de les aules de música, teatre i dansa del Secretariat de Cultura de la Universitat d'Alacant, fruit del treball realitzat durant el curs acadèmic. Dansa, teatre clàssic, teatre contemporani en valencià i en castellà, la música de la Coral i de l'Orquestra Filharmònica són alguns dels muntatges que es presentaran al mes de maig al paranimf del campus.

“Una obra en la qual s'experimenten diversos tipus de moviments de la dansa contemporània i on el treball d'improvisació i recerca ha sigut el motor principal d'aquesta creació” és, segons explica el director i coreògraf Boris Chircovskii, el treball efectuat per l’alumnat del Taller de Dansa Contemporània, que es durà a escena el 13 de maig, a les 20.00 h. En aquest muntatge participen 25 alumnes “que eixiran a escena amb un maquillatge corporal que pretén crear contrastos i noves formes d'expressió”.

El taller, que va començar el passat mes de novembre, combina una part teòrica, en la qual s'estudia la tècnica de la dansa contemporània de M. Cunningham i J. Limon, els orígens d'aquest art i el seu desenvolupament i altres aspectes, amb una part pràctica de creació de diverses coreografies, amb la utilització dels models apresos durant les sessions del curs. En el taller, tal com comenta el professor, “es desenvolupa la tècnica de la dansa contemporània i es potencia la preparació física, la diversitat d'estils, la musicalitat, el ritme, la improvisació i l'expressivitat”.

Invitacions a la sala Aifos