EL TEATRO CLÁSICO ESTRENA 'PSÉUDOLO', DE PLAUTO

El pròxim 21 de maig, el Teatro Clásico de la UA, dirigit per Andrés Vinaches, estrena la comèdia Pséudolo, de Plaute, que es representarà a les 20.00 h., al paranimf de la UA. Aquest muntatge, el sisé de la formació universitària, és “una comèdia d'intriga, amena, amb ritme, amb una successió constant de diversos personatges, a través dels quals es desenvolupa l'acció. A més, és la primera comèdia llatina que duem a escena, perquè les anteriors eren gregues”, assenyala el director. Amb nombroses sorpreses que no vol desvetlar, Vinaches assegura que, sobretot, “s'ha tractat de ser original en el muntatge”.

Però el més important en el Teatro Clásico és que els alumnes participen de tots els aspectes del muntatge des del principi: “Des del primer dia, es comença a treballar sobre l'obra i es demana als alumnes que donen idees sobre els diversos elements, sempre sobre una base prèvia. Al llarg del curs hem treballat tres aspectes fonamentals: interpretatiu, musical i coral, inclòs el cant. Sempre des del consens, es comencen a treballar aquestes parts per separat per a, després, unir-se en el muntatge definitiu”. D'aquesta manera, els alumnes fan de tot a més d'interpretar: componen les lletres i la música que s'interpreta en directe, canten les cançons, toquen els instruments, elaboren el vestuari, dissenyen el cartell, etc.

Encara que un muntatge d'aquestes característiques, en el qual participen 31 actors, té aspectes ardus, Vinaches destaca que el més gratificant d'aquest treball “és que la gent jove estiga interessada per la interpretació i el teatre clàssic en general i que, aportant cadascú la seua creativitat i qualitats en diferents aspectes, s'arribe a la creació d'un espectacle amb molta dignitat, perquè el públic passe una bona estona”.

La versió, feta per Juan Francisco Mesa, dista de l'original, ja que s'han afegit un gran nombre de personatges. “La comèdia original té deu personatges masculins i nosaltres hem tractat de fer un muntatge el més respectuós possible amb el text original, encara que hi hem integrant més personatges”, assevera Vinaches.

L'actuació s'inclou en el cartell “Paranimf Festiu”.

Invitacions a la sala Aifos